12 Mart 2012 Pazartesi

tembellik candır

Gönderen Bestesiyleannesi zaman: Pazartesi, Mart 12, 2012

Bugün tembelim. Tembel günümdeyim. Sabah sadece kahvaltı etmek için çıktım yataktan ve şu an itibariyle bu yazıyı da yatakta kaleme alıyorum. Bugün böyle geçecek. Akşama kadar yuvarlanıcam ben bu yatağın içinde. Miskinlikten ve ara ara uyuyup uyanmaktan gözlerim ince bir çizgi halini alacak ve ben Japon çizgi film karakterlerine bürünücem. Ama yine de hiçbir kuvvet beni yataktan çıkaramayacak. Yarın başlayacak olan hafta, beraberinde gelecek olan iş koşuşturmacası, ev işleri, yemek - ütü - bulaşık beni zerre kadar ilgilendirmiyor. Bugün benim günüm. Duydun mu evren, mesajım sana. İster tusunami yarat, ister fırtına kopart, nafile. Gücün yetmez beni yatağımdan çıkarmaya. Şu yandaki resme bi bak, şu güzelliğe bi bak. Yatak beni çağırıyo:))


Arada olur ama böyle. İnsan dikey duruştan sıkılıp yatay pozisyonu tercih edebilir. Bunu anlayabiliyorum. Ayrıca dün evin bütüüün işlerini yapmış bitirmiş biri olarak bunu sonuna kadar da hakettim. Sabahtan beri çıkmadığım şu yatakta neler mi yaptım? Kah kitap okudum, kah Uykusuz'u hatim ettim, kah internette sörf yaptım. Ama en çok gazete okudum. Hatta gazeteler desem daha doğru olur. Badi ve ben için pazar demek gazete demek, gazete demek pazar demektir. Biz ki hafta içi haberleri sadece gazetelerin internet sitelerinden ve haber sitelerinden takip edebilen zavallı fanileriz. Gerçek bir gazeteyi elimize alıp sayfalarını çevire çevire keyifle okuyabilmek için taaa pazarı beklememiz gerekiyor. Bu nedenle pazar günü sevdiğimiz gazeteleri alıp bir yandan kahvaltı ederken bir yandan da okuruz. Bu sefer bu keyfi yatağa taşıdım ve derinlemesine okudum bütün gazetelerimi. İlgimi çeken bazı haberleri de size aktarayım dedim.

Haberim yoktu......

- Bugün Japonya'da 11 Mart 2011 tarihinde Fukuşima kentinde yaşanan nükleer sızıntının yıl dönümüymüş. Tam bir yıl geçmiş bu felaketin üzerinden.
- İz Tv için "9 Sıcak Nokta" belgeseli hazırlanmış ve belgeselin "İstanbul'un Ormanları Nerede?" bölümünü Mehmet Aslantuğ seslendirmiş. Belgeselde 3. köprü yapımının İstanbul'a vereceği muhtemel zararlar ele alınmış. (izlenecek)
- Almanya'da 6 çocuğu da okuyup üniversite mezunu olan gurbetçi Çoktaş ailesine, Alman toplumuna uyum sağladıkları ve örnek göçmen oldukları için Duisburg Belediyesi tarafından ödül verilmiş.
- Malatya Valisi Ulvi Saran, öğrencilere eğitim desteği ve burs vermeyen iş adamlarının mağaza, fabrika ve işyeri açılışlarına katılmıyormuş.
- "Ara.. Sessiz Kalma Projesi" kadına yönelik şiddetle mücadeleyi hedeflemekte ve istismara, aile içi şiddete maruz kalan kadınlara yasal, psikolojik, tıbbi destek sağlamaktaymış. İletişim numarası 0212 656 96 96 imiş.
- Japonlar "Biri yapabiliyorsa ben de yapabilirim, hiç kimse yapmıyorsa ben yapmalıyım." derken Türkler "Biri yapabiliyorsa ben neden yapayım, hiç kimse yapamıyorsa ben nasıl yapayım?" diyenmiş (Fikret ÖZATA).
- Türkler'in ekolojik ayak izi fenaymış. Dünyadaki herkes bizim gibi yaşasa, insanlığın ihtiyaç duyacağı doğal kaynakları temin edebilmek için 1,5 Dünya gerekliymiş.
- Türkiye'de geçen yıl en çok satılan elektrikli ev eşyası ne televizyon, ne bilgisayar ne de başka bişey; elektrikli testereymiş!!! 
- Hürriyet'te köşe yazan Yorgo Kırbaki güzel şeyler yazıyormuş, her hafta bakılmalıymış.
- Japonya Büyükelçisi Kiyoshi ARAKI, geçtiğimiz yıl bugün yaşanan nükleer felaket ve sonrasında verdiği destek ve yardımlardan dolayı Türk halkına teşekkür mektubu yazmış. Mektupta "Ülkemizin büyük zorluklar yaşadığı günlerde, acilen bir Arama Kurtarma Ekibi ile nakdi ve ayni yardımlar gönderen Türkiye Cumhuriyeti Hükümeti'ne ve bize cesaret veren sıcak mesajlar gönderen Türk halkına içten teşekkürlerimi sunarım." demiş.
- Bu yıl kısa belgesel dalında Oscar alan "Saving Face-Bir Yüzü Kurtarmak" çok güzel ve izlenilesi bir belgeselmiş. Hikayesi, Pakistan'da her yıl yüzüne asit atılarak hayatı kararan kadınlardan biri olan Zekiye'nin yüzünün kurtarılmasıymış (izlenecek).
- Bu haber de kitapkurduyumben den: İngiliz Independent gazetesi dünyada kadın olmak için en iyi ülkeleri belirlemiş. 
     1. Kadın-erkek eşitliği için: İzlanda
     2. Siyasetçi olmak için: Ruanda
     3. Anne olmak için: Norveç
     4. Okumak için: Lesoto
     5. Devlet başkanı olmak için: Sri Lanka
     6. Seçilme ve seçme hakkı için: İsveç
     7. Yönetici olmak için: Tayland
     8. Ekonomik katılım için: Bahamalar
     9. Gazeteci olmak için: Karayipler
   10. İşgücüne katılım için: Burundi
   11. Para kazanmak için: Lüksemburg
   12. Üniversiteye gitmek için: Katar
   13. Uzun yaşamak için: Japonya
   14. Boş zaman için: Danimarka
   15. Atlet olmak için: ABD
   16. Eşinden ayrılmak için: Guam
   17. Otomobil kullanmak için: Hindistan
   18. Üst düzey işler için: Jamaika (Habertürk)

Daha nice haberler var da bugünlük bu kadar yeter. Hürriyet, Milliyet ve Radikal'e katkılarından dolayı teşekkürler. Habertürk'çüm ve Vatan'cım, kusura bakmayın, sizi tüketmişler, o yüzden alıp okuyamadım. Haftaya pazar görüşürüz artık. Yaşasın gazete okumak....



0 yorum:

Yorum Gönder

Bir blogun en çok ihtiyaç duyduğu şey yorumdur. İşte tam da bu sebepten, aklına geleni yaz...

 

kırmızı kiraz Template by Ipietoon Blogger Template | Gift Idea