23 Ocak 2014 Perşembe

işaret dili öğreniyorum

Gönderen Bestesiyleannesi zaman: Perşembe, Ocak 23, 2014
Bir dil bir insan diyerek çoğalalım...


Herkes bir engelli adayı olduğuna göre öğrenmemek büyük eksiklik diye düşünerek başladım çalışmalara. İlk olarak internette işaret dili öğreten videolarla çalışmaya başladım. Sonra bu videolar bana sıkıcı gelmeye başladı. Tam "bunu öğrenmenin başka bir yolu olmalı" derken Mesut Yazıcı videolarına denk geldim. Hepimizin sevdiği, bildiği şarkıları işaret diliyle o kadar güzel yorumlamış ki katılmamak, eşlik etmemek elde değil.
 
Önce aşağıdaki videoyla çalıştım. Defalarca kez dinledikten sonra şarkıyı işaret diliyle söyleyebilir hale geldim. Emin olun 3-5 kez izlemeden sonra zaten hareketler kendiliğinden hafızanızda yer ediyor. Slow bir parçayla başladım çalışmaya çünkü henüz tek kelime bile bilmediğimden hareketleri yavaş yavaş yapmak işime geldi. Toygar Işıklı'nın bu şarkısını zaten pek severdim. Şimdi dinlerken işaret diline tercüme de edebilir hale gelmek beni çok mutlu etti.

Bu şarkının hakkından geldikten sonra ikinci videoya geçtim. Bu şarkı biraz daha hareketli olduğundan hareketler de biraz daha hızlı haliyle. Ama birkaç tekrardan sonra bunu da kaptım evelallah :)
Bu videoyu da bitirdikten sonra işi biraz hızlandırdım ve 3 video birden çalıştım. Bu videolarda tercüme eden Mesut Yazıcı değil, onun arkadaşları Mevlüt ve Sevil Sağlam çifti.
 
Çift olarak oldukça şeker olan bu ikili işaret dili ile şarkıyı yorumlarken daha da bir sevimli hale geliyor baksanıza :)
 
Bu 3 videoyu da çalıştıktan sonra sıra aşağıdaki videoya geldi. Şu anda bu şarkının tercümesini öğrenmeye çalışıyorum.
Yaklaşık 4 aydır işaret dili çalışmaktayım ve sadece şarkı videolarını izleyerek herhangi bir işitme engelli ile sohbet edebilecek kadar işaret dili öğrendim. Bunun beni ne kadar mutlu ettiğini ve kendimi ne kadar işe yarar hissettiğimi anlatamam. Evet, iyi derecede İngilizce, orta derecede Almanca ve Fransızca bilmekten de gurur duyarım her zaman. Ama bu dil başka... Sokakta yardım isteyen bir turiste herkes çat pat İngilizce konuşarak yardım eder. Ama işitme engelli birine yardım edebilecek birine rastlamak çok zordur. Geçen gün tramvayda 2 işitme engellinin sohbetini izledim. Bazı hareketlerin ne anlama geldiğini henüz anlamasam da konuştukları konunun bütününü anlayabildim. Sıradaki projem kendi işaret dili videolarımı çekmek. Hiç kursa gitmeden bu kadarını öğrenmiş olmam bile büyük başarı olsa da video çekecek seviyeye gelmem için kırk fırın ekmek yemem lazım :(

 
Gelin siz de sadece birkaç video izleyerek işaret dilini öğrenin. Kime, ne zaman, nerede lazım olacağı belli mi olur...
 

7 yorum:

Unknown dedi ki...

Kendi kendinize işaret dili öğrenme çabanızı tebrik ediyorum. Kliplerimizin de bu şekilde işe yaradığını görmek bizleri de çok mutlu ediyor. Umarım işaret dili konusun da çok daha iyi olursunuz :)
Diğer yandan keşke bende orta derece de olsa da Fransızca bilebilseydim :))

Bestesiyleannesi dedi ki...

Fransızcayı herkes öğrenebilir, ama herkes sizin kadar işaret diline hakim olamayabilir:))) Siz benden daha şanslısınız anlayacağınız...
Videolarınız benim için çok değerli. Çalışırken hem eğleniyorum, hem öğreniyorum. Emekleriniz için teşekkürler.
En kısa zamanda yenilerini bekliyoruz :D

Unknown dedi ki...

Mevlüt Sağlam ve Mesut yazıcı, sizlere sonsuz teşekkür ederim. İşaret dili kursunun yanında çevirdiğininz şarkılarla kendimi geliştiriyorum. sizden ricam başlangıç seviyesinde eğitim videolarınızı arttırmanızdır. Şimdiden Teşekkür ederim. Allah yolunuzu açık etsin. bize işaret dilini bir kat daha fazla sevdirdiniz.

Adsız dedi ki...

pespembe çok tşk öpüyoru bu gidişle kadınar kulübüde kurarsın(11 yaşındayım)hayranınım dünyanın en güzel bloğu şimdiye kadar sadece bilim dergilerinde öğrendiğim bu dili senle geliştirdim diğer yazılarında en az bu kadar güzel nolurrr cevap yazzz...:)

Adsız dedi ki...

ayyyy 20 yaşıma bastım bloğunu okudum bir yaşıma daha girdim

Adsız dedi ki...

oleyyy

Unknown dedi ki...

http://sebonungunlugu.blogspot.com.tr/2015/05/en-buyuk-engel-sevgisizlik.html bizim çalışmamızı da izleyebilirisiniz. Başarılar...

Yorum Gönder

Bir blogun en çok ihtiyaç duyduğu şey yorumdur. İşte tam da bu sebepten, aklına geleni yaz...

 

kırmızı kiraz Template by Ipietoon Blogger Template | Gift Idea