31 Ocak 2014 Cuma

fotoğraf ve video sorunsalı

Gönderen Bestesiyleannesi zaman: Cuma, Ocak 31, 2014
Tepkiler: 

İşin içinden çıkamıyorum ben :(((

 
Malum, herkesin elinde akıllı telefonlar, cep telefonları, tabletler, kameralar, fotoğraf makineleri. Herkes fotoğrafçılık kurslarına yazılıyor (hatta ben de Badim için araştırıyorum bu aralar). Selfieler, toplu fotoğraflar, gezme-tozma halleri, yemek-içmek derken hepimizin on yüz bin milyoncuk fotoğrafı oldu sonunda :)
Eskiden yılın önemli günlerinde, misal bayramda seyranda, doğum gününde, yılbaşında fotoğraf çekilirdi. Dayımın ilk defa elinde kamerayla eve geldiği ve bizi çekmeye başladığı anı dün gibi hatırlıyorum. Ne özel, ne anlamlıydı fotoğraf ve video çekmek. Şimdi öyle mi? Her gün çılgınlar gibi onlarca yüzlerce fotoğraf çekiyoruz.  Klik! Oldu bitti bile. Hele çoluk çocuk varsa ailede her saniye fotoğraf çekeni bile gördüm. "Aa güldü, çekelim.", "Yürüdü, çekelim.", "Uyukluyor, çekelim.", "Her anını yakalayayım, her halini saklayalım" derdi herhalde.
Peki bunları nasıl saklayacağız? Eski usul takılıp hepsini tab ettirsek evler almaz. Kaç tane fotoğraf albümü almamız ve hepsini içine yerleştirmemiz gerek bi düşünsenize. Dijital olarak saklayalım desek an gelir terabyte lar yetmez. Üstelik flash bellek ve harici belleklerin virüs bulaşıp çökme, kaybolma, nemden sudan bozulma ihtimalleri de cabası. Hepsini özene bezene 1tB lık harici belleğe yerleştirdin diyelim. Kayboldu mu tüm geçmişin silindi gitti. Geçmiş ola...

Hayır yarın öbür gün çoluk çocuğa karışınca ne yapıcam ben? Şu anda 1 kat fotoğraf çekiyorsam o zaman 100 kat çekerim herhalde. Videolar da cabası tabi... Nasıl başa çıkarım o kadar dijital veriyle. Oooof of !

Kaç gündür çözüm üretmeye çalışıyorum. Evdeki mevcut 750gb lık harici belleğe format atıp içine tüm fotoğraflarımızı videolarımızı atmayı düşünüyorum. Ama garantici bir insan olduğumdan tek başına ona güvenmeyip yandex disk ya da mynet depo gibi internet üzerinden ulaşılan bir belleğe de mutlaka yedeklemek istiyorum. En önemlilerini de tab ettirmeliyim tabi her ihtimale karşı. Ne zor iş anılarına sahip çıkmak yaa.....
 
Sahi siz neler yapıyorsunuz? Nasıl saklıyorsunuz fotoğraf ve videolarınızı kuzum?
 
 
 

0 yorum:

Yorum Gönder

Bir blogun en çok ihtiyaç duyduğu şey yorumdur. İşte tam da bu sebepten, aklına geleni yaz...

 

kırmızı kiraz Template by Ipietoon Blogger Template | Gift Idea