2 Ağustos 2012 Perşembe

ol iz vel

Gönderen Bestesiyleannesi zaman: Perşembe, Ağustos 02, 2012



Hayır hayır " all is well" değil, kesinlikle "ol iz vel" demek istedim. Bu cümleyi bir yerden hatırlayan var mı?


Geçtiğimiz aylarda internette ismini çok görmüştüm. Ama okulun son zamanlarına denk geldiğinden vakit bulamamış ve izleyememiştim. Yaz tatili izlemek isteyip de izleyemediğim bütün filmler için bir fırsat olmuşken bu filmi tadını çıkara çıkara seyrettim. Kah güldüm kah ağladım denir ya, izlerken kahkahalarla güldüğüm anlar da oldu, gözümden yaş akan anlar da. Komedi ve dramı birleştiren ender filmlerden.


Hayatınızda kaç tane filme "izlediğim en muhteşem film" dersiniz. Benim için bu tanımlamayı hak edecek 2-3 film var "3 idiots" kesinlikle bunlardan biri. Konusu, işlediği  sorunlar, verdiği öğütler ve gösterdiği yollar ile öğrenci-öğretmen-veli herkesin izlemesi gereken bir film. 
Hindistan'da popüler bir mühendislik okulunu kazanan ve okulun yurdunda kalan 3 kişi sıkı dost olurlar. Ama içlerinden biri farklıdır. Eğitim sistemini acımasız bir şekilde eleştirir ve diploma için değil öğrenmek için okula geldiğini ısrarla söyler. Başlarına pek çok olay gelir. Okul bittikten sonra ise yolları ayrılır ve .... Daha fazla anlatırsam izleyemeyeceksiniz.
Hint filmlerinde bolca dans var ve bu bazen itici olabiliyor. Yani adamın başına türlü felaketler gelmiş, evi barkı dağılmış hoppidi hoppidi dans ediyor. Hal böyle olunca insan filmden soğuyor. Sırf bu sebepten izlemediğim filmleri var Hint sinemasının mesela. Ama bu filmde danslar da rahatsız etmiyor diyebilirim. Daha önce Slumdog Millionaire ile gönlümü çalan Hint sinemasının yeni mucizesidir bu film.
"3 idiots" 2009 yapımı ve imdb notu 8.3. Dikkatinizi çekerim, imdb de 8.3 almak her babayiğidin harcı değildir. Benim notum ise 10 üzerinden 9. Başrol oyuncularından Aamir Khan, pek çok güzel film yapmış başarılı bir aktör. Şimdi teker teker Aamir Khan'ın diğer filmlerini izlemeye başladım. 

Başlıkta geçen "ol iz vel" in hikayesini filmi izlediğinizde anlarsınız. Büyüsünü bozmak istemem, o yüzden yazmasam daha iyi olur. Ama şu kadarını söyleyeyim, şimdiden günlük hayatta kullanmaya başladım. Ne yapın edin bu filmi mutlaka izleyin. İnternette filmi ballandıra ballandıra anlatan milyonlarca insan yanılıyor olamaz değil mi?

8 yorum:

AYŞEN BOZKUŞ dedi ki...

Bu filmi o kadar cok duydum ki, böyle Guzrl bir anlatımdan sonra da izlemek olmaz. İlk izleyeceğim filmler arasında yerini aldı bile diyebilirim;)

Bestesiyleannesi dedi ki...

İzlenmesi gereken bir film gerçekten. Çok keyif alacağınıza eminim.

acemi blogger dedi ki...

3 kere izledim bıkmadan tekrar tekrar izleye bilirim.

Bestesiyleannesi dedi ki...

ben okullar açıldığında çocuklara da izletmeyi düşünüyorum. son zamanlarda izlediğim en iyi film bu sanırım.

Adsız dedi ki...

Ne kadar ön yargılı yaklaşsamda Hint filmlerine bu film beni pişman ettirdi diyebiliri:) Kesinlikle izlenmeli.

Bestesiyleannesi dedi ki...

Aamir Khan'ın diğer filmleri de en az bunun kadar güzeldir. Bollywood çok sevdiğimiz bir sinema sektörü değil ama bu film gerçekten çok güzel.

Adsız dedi ki...

Yalnız ol is vel değil, al is vel. Filmde de Ranço arkadaşları ol is vel deyince düzeltiyor hatta; hayır, al is vel diyor. Köylerinin bekçisinin telaffuz ettiği orijinallikte olması için. Not düşmek istedim.

Adsız dedi ki...

Çok güzel bir film. Hint filmlerini çok seviyorum :)

Yorum Gönder

Bir blogun en çok ihtiyaç duyduğu şey yorumdur. İşte tam da bu sebepten, aklına geleni yaz...

 

kırmızı kiraz Template by Ipietoon Blogger Template | Gift Idea