17 Ağustos 2012 Cuma

ne kullanıyorum?

Gönderen Bestesiyleannesi zaman: Cuma, Ağustos 17, 2012
Malum devir sağlıklı yaşam devri. Herkes organiğin, GDO suzun, kendini kollamanın derdinde. Bu sebepten, ben de sağlıklı olduğunu düşündüğüm ve bu sebepten kullandığım bir ürüne yer vermek istedim.
Ürünümüz Nivea'dan Pure&Natural roll-on. Piyasada pek çok roll-on var da neden bu? Çünkü piyasadaki roll-on ların hemen hemen hepsi alüminyum içeriyor. Alüminyum içeren roll-on lar zamanla meme kanseri ve lenf kanserine sebep olabiliyor. Alüminyum deri yoluyla vücuda alınıyor, birikiyor ve hazin son... İnternette biraz gezinirseniz bu konu ile ilgili forum yazışmaları, uzmanlarla yapılmış röpörtajlar, araştırma yazıları bulabilirsiniz. Annelik Hayatım sitesinden aldığım bir yazı aynen şöyle diyor:
İngiltere’deki Reading Üniversitesi’nden Dr. Philippa Darbe bir sonuca vardı. 20 göğüs tümörünü inceledi ve bunların 18′inde çoğu ter önleyicilerde koruyucu olarak kullanılan parabenler tespit etti. Bilim adamı sonuçları kamuoyuyla şu cümlelerle paylaştı: “Yeni bir çalışma yaptık. Kimyasal olarak 20 tümörün 18′inde paraben tespit ettik. Bu da göstermektedir ki cildimize yaptığımız bazı uygulamalar buna sebep oluyor. En olası adaylar ise deodorantlar, antiperspirantlar (ter önleyiciler), kremler ve vücut spreyleri.” dir.Birçok bilim adamı kanserle alüminyum arasında önemli bir ilişki olduğunu iddia ediyor. Çünkü bu metal DNA’yı bozuyor. DNA kırılması da kansere yol açıyor.

Durum sandığımızdan daha ciddi hanımlar/beyler...
Valla ben aradım taradım, içinde alüminyum bulunmayan roll-on olarak bunu buldum. 2 yıldır da kullanıyorum. Nivea'nın internet sitesinde alüminyum içermediği özellikle vurgulanmış. Sanırım SebaMed'in ürününde de yok, ama o markayı kullanmadığım için emin değilim. Terlemenin büyük sorun olduğu yaz günlerinde siz de illa roll-on kullanırım diyorsanız içeriğine mutlaka göz atın. Eğer alüminyum barındırıyorsa lütfen o ürünü çöpe atın ve kullanmayın. Hatta sadece alüminyum da değil paraben içeriyorsa da lütfen uzak durun. Yediklerimize ve içtiklerimize ne kadar dikkat ediyorsak, sürdüklerimize de o kadar dikkat etmemiz gerekir. Güzellik uğruna sağlığımızdan olmaya değmez.

2 yorum:

Herseydenbirtutam dedi ki...

Bilgilendirici postun için çok teş.ederim.
Bundan sonra daha fazla dikkat edeceğim.

Bestesiyleannesi dedi ki...

bu devirde aldığımız havadan içtiğimiz suya (!)kadar her şey o kadar tehlikeli ki...
hep tetikte olmamız, dört bir yandan gelebilecek tehlikelere karşı uyanık olmamız gerek...
malesef:(

Yorum Gönder

Bir blogun en çok ihtiyaç duyduğu şey yorumdur. İşte tam da bu sebepten, aklına geleni yaz...

 

kırmızı kiraz Template by Ipietoon Blogger Template | Gift Idea