23 Ağustos 2012 Perşembe

mutfak için varım:)

Gönderen Bestesiyleannesi zaman: Perşembe, Ağustos 23, 2012
Bugün hamarat günümdeyim. Yeni aldığım bisküvi makinesinin gazıyla bisküvi yaptım. Bir süre aleti kullanmayı beceremedim, evirdim, çevirdim, internetteki kullanım videolarını izledim. Sonunda kaptım işi. Son derece kolaymış.
boyutlarını merak edenler için: tam bir karış
Kullanmayı öğrendim öğrenmesine ama bu sefer de başka bir sıkıntı baş gösterdi. Hamuru makinenin yanında gönderilen tarife göre yapmama rağmen kıvamı tam olmadı ve makineden şekilli şekilli çıkması gerekirken, fazla cıvık bir hamur olduğundan eciş bücüş çıkmaya başladı. Baktım bu hamurla o güzel şekilli bisküviler yapılamayacak, ben de anne usulü aldım su bardağını elime, oklava misali hamuru düzleştirdim. Ardından çay bardağının ağız kısmı ile hamuru yuvarlak yuvarlak kestim (malzemelerim son derece ilkel: su bardağı ve çay bardağı:)) ve ortaya bu bisküviler çıktı. 

Lezzeti şahane, kıvamı güzel, tek sorun makineden istediğim şekillerde çıkaramamış olmam. Ama sorun bende değil, kitapçıktaki tarifi aynen uyguladım, olmadı. İnternette şöyle bir dolandım, bakalım bu makineyi kullananlar nasıl yoğurmuş hamuru diye, bambaşka bir tarifle karşılaştım. Demek ki yanlış tarif yazmış kitapçığa hergeleler. Millet de deneye deneye doğrusunu bulmuş. İlk deneme başarısız oldu ama ben yılmam, bugün yarın yeniden deneyeceğim. Üstelik bu sefer daha garanti olduğunu düşündüğüm tarifle hazırlayacağım hamurumu. Ey bisküvi makinesi, sana sesleniyorum, beni yenemeyeceksin!
Ben de denemeliyim diyenler için 2 tarifi de yazıyorum:
1) Kitapçıktaki tarif: 
    500 gram un
    250 gram toz şeker
    250 gram eritilmiş tereyağ/margarin (bence fazla..)
    bir tutam tuz
    80-100 gram süt
    2 çay kaşığı kakao (isteğe bağlı)
    3 yumurta sarısı
Malzemeleri karıştırıp hamuru yoğuruyorsunuz. Ardından istediğiniz şekli verebilirsiniz. Bisküvi makineniz varsa hamuru parçalara bölerek makineye yerleştirirsiniz.180 derecede önceden ısıtılmış fırında 15-20 dakika pişirin.

2) İnternette bulduğum tarif:
    3 su bardağı un
    125 gram margarin
    1 yumurta
    1 çorba kaşığı yoğurt
    1 çay bardağı pufra şekeri
    1 çorba kaşığı limon suyu
    1/2 çay kaşığı kabartma tozu
    1/2 çay kaşığı vanilya
Unu geniş bir kaba koyup margarini una ekleyin, yoğurarak margarini una yedirin. Ortasını açıp yumurta, yoğurt, pudra şekeri, limon suyu ve kabartma tozunu koyarak bir hamur yapın. Zevkinize göre hamura çikolata parçaları veya fındık ekleyebilirsiniz. Hazırladığınız hamura istediğiniz şekli verin, varsa bisküvi makinesinin içine yerleştirerek bisküviler hazırlayın. 180 derecede önceden ısıtılmış fırında 15-20 dakika pişirin.

Aslında makinenin kullanımı gerçekten yukarıda görüldüğü kadar basit. Hamuru içine doldur, sonra gelsin şahane bisküviler....
Bir sonraki denememde kıvamını tutturmuş olmayı diliyorum:) Yapar yapmaz paylaşırım. Hadi bana afiyet olsun..


16 yorum:

MehtapveKitap (Asabi Bakire) dedi ki...

Ellerine ağlık,nefis görünüyorlar,afiyet olsun.

Bestesiyleannesi dedi ki...

teşekkürler, gerçekten tadı nefis oldu. markette bisküvi satın alma işine son!artık evde, içinde ne olduğunu bildiğim, katkı maddesi içermeyen bisküvilerimi kendim yaparım. toplamda 1 dakikada 1 tepsi bisküvi hazırlanabiliyor. aniden misafir geldiğinde çabucak yaparım bundan sonra. çok sevdim ben bu işi..:)

acemi blogger dedi ki...

Elinize sağlık. Makinayı almasam da ilkel ama kesin çözüm olan canım bardakalarımı kullanırım :)

Bestesiyleannesi dedi ki...

bardaklar...:)
her zaman işe yarıyorlar:D

Nesrin dedi ki...

Hadi sana afiyet olsun:)
Ben böyle makine alıp da ilk denemede başarısız olunca bir daha yapasım gelmiyor:)

Bestesiyleannesi dedi ki...

bende de tam tersi etki yaratıyor, "sen mi yaman ben mi?" edasıyla makineyle savaşıyorum:p
yapamazsam 2. denemede şahane işler ortaya çıkarıyorum. inatçı olmam mutfakta işe yarıyor sanırım.

ÇokoPrensin Annesi dedi ki...

2.denemede şahane işler ortaya çıktıktan sonra, devamı da gelsin ama:)Ellerine sağlık:)

Bestesiyleannesi dedi ki...

:))))
teşekkür ederim.
devamını getirdikçe yazarım artık..

Oylesine Biri dedi ki...

Ben de alacaktım bundan kesin bi arıza çıkarır diye almamıştım. ama senin başaracağına inanıyorum:)

Bestesiyleannesi dedi ki...

aslında makinede sıkıntı yok, tıkır tıkır çalışıyor da hamurda sıkıntı var:)

Adsız dedi ki...

yaw tarifi çözen varmı,tarifi tutturan varsa yazsın.....

Adsız dedi ki...

bende bugün sipariş verdim tutturabildiniz mi hamuru evetse tarif alalım :)

kurabiye maduru :) dedi ki...

Bu hafta aldım makineden tarifini satış yapan sitedeki gibi yaptım fakat beceremedim sanırım bende hamurun kıvamını tutturamadım.hamur makinenin ucuna yapışıp kalıyor kesilmiyor öyle videodaki gibi şıkır şıkır çıkmıyor püf noktasını bulan varsa yazsın lütfen :(

Adsız dedi ki...

merhaba bende aldım bu cihazdan ama hamurun kıvamını tutturamadığımdan sanırım videodaki gibi tepsiye dökemedim makinenin agzında yapısıp kalıyordu püf noktası nedir?

deniz dedi ki...

merhabalar, bu makineden bende almayı düşünüyorum, ancak gerçekten iyi mi karar veremedim. arkadaşlarla birlikte biraz fazlaca alıcaz, bu yüzden kullanan arkadaşlar bizi bilgilendirirse memnun olurum.. almak isteyenler buraya bakabilirler, bende buradan alıcam

http://www.tacirim.net/mutfak-ozel/pratik-mutfak-urunleri-tavsiye/pratik-biskuvi-yapma-makinesi

Adsız dedi ki...

yillar önce bu makineden almistim.hic zorlanmadan yapiyordum kurabiyeleri.tarifi kaybettim.denedigim hicbir tarif de olmadi.sable bisküvi tarifini dene dediler yine olmadi.lütfen kesin olarak tarifi deneyen haber versin

Yorum Gönder

Bir blogun en çok ihtiyaç duyduğu şey yorumdur. İşte tam da bu sebepten, aklına geleni yaz...

 

kırmızı kiraz Template by Ipietoon Blogger Template | Gift Idea