28 Ekim 2012 Pazar

ne kullanıyorum -3

Gönderen pespembe zaman: Pazar, Ekim 28, 2012
Tepkiler: 
Evimde ve günlük yaşamımda kullanmaktan keyif aldığım ürünleri tanıtmaya devam...
Birkaç ay önce düdüklü tencerem patladı. Evet bildiğiniz bummm diye patladı! Kapağını değiştirdim, lastiğini yeniledim, tamire götürdüm ama nafile. Bir türlü eskisi gibi olmadı. E düdüklü tencere de mutfakta elim kolum gibi. Onsuz asla yemek yapamıyorum. Etler, baklagiller, sebzeler istediğim gibi pişmiyor, sert sert kalıyor. Üstelik süre olarak da peygamber sabrına eşdeğer sabra ihtiyaç duyuyorum. Zira işten geldikten sonra yemeğimi çabucak pişirebilmem gerek. İki saat başında beklemek bana göre değil, sabrım da yok vaktim de..
Düdüklü tenceresiz geçen aylarda internetin altını üstüne getirdim: Hangisi güvenilirdir - patlamaz, hangisi dayanıklı, en lezzetli yemekler hangisinde pişer, uzun ömürlü düdüklü tencere var mıdır, en kısa sürede pişiren düdüklü tencere hangisidir şeklindeki araştırmalarım sonuç verdi. Nihayet aklıma yatan bir tencere buldum. Huyumdur, bir ürünü satın almadan önce onunla ilgili deriiiin incelemeler yaparım. Önce ürüne karar verdim. Kesinlikle Fissler alacaktım. Çünkü internetteki tüm kullanıcı yorumları en güvenilir markanın bu olduğunu gösteriyordu. "Patlamayan düdüklü tencere" olarak nam salmış olması da beni cezbetti tabi:) Neredeyse 20 yıldır aynı Fissler düdüklü tencereyi kullananlara rastladım forumlarda. O kadar dayanıklı yani.
Bir ara Tefal mi Fissler mi diye tereddüte düştüm. Hatta özellikle bu konu ile ilgili açılmış başlıklar bile var. Ama yorumların çoğu Fissler dediğinden kararımı verdim. Ürüne karar verdikten sonra modelini seçtim: Vitaquick Bluepoint - 6lt olanını aldım. İki kişi olduğumuz için 6lt çok olur mu diye düşünmedim değil. Ama kalabalık sofralar kurduğumda 3.5 ya da 4.5 litrelik tencerelerin işimi görmeyeceğini hesaba katarak 6 litrede karar kıldım.
Marka-model-hacim üçlemesini belirledikten sonra fiyat araştırmasına başladım. Piyasanın en ucuzu nerede satılır, internetten mi alsam çarşıdan mı diye dolanırken Evkur'da %30 indirimi görünce koşa koşa gidip Evkur'dan aldım. 3.5 litresi 230TL, 6 litresi 300Tl civarıydı. Biliyorum pek çok markaya göre pahalı ama bu fark kalitesinden kaynaklanıyor.  
Kullanımı oldukça basit. Minimum yazan çizgi ile maximum yazan çizginin arasında kalacak şekilde su koyuyorsunuz. İçine malzemenizi yerleştiriyorsunuz. Kapak iki parçadan oluşuyor. Üstteki parça yana kayabiliyor. Kapağı oturtup yana kaydırıyorsunuz, zaten o kendiliğinden yerine yerleşiyor. Ardından yüksek ateşte pişirmeye başlıyorsunuz. 5-10 dk sonra üstte gördüğünüz mavi düğme yükselmeye başlıyor. Eğer sebze pişiriyorsanız 1. beyaz çizgi göründüğünde ocağın altını kısıyorsunuz. Et ya da baklagil pişiriyorsanız 2. beyaz çizgi görünene kadar bekliyorsunuz (yukarıdaki resimde 2 çizgi görünüyor) ve çizgi görününce ocağın altını kısıyorsunuz. Ocağın altını kıstığınız andan itibaren süre tutuyorsunuz. Örneğin patates haşlamak için 3dk yeterli. 3dk dolunca ocağı kapatıyorsunuz. Mavi düğme yavaş yavaş aşağı iniyor. Tamamen indiğinde kapağı açabilirsiniz.
Pişirme süreleri çok komik: 
patates haşlama:3dk
teze fasülye:3-5dk
biber dolması: 4-6dk
tavuk haşlama: 10-12dk
kemikli et haşlama: 10-15 dk
Unutulmaması gereken detay bu sürelerin çizgi göründükten ve ocağın altını kıstıktan sonraki süre olması. Nihayetinde ben 10dk da sebze yemeği, 15-20dk da et ve bakliyat yapabiliyorum. Bir yandan yemeğim pişerken bir yandan sofrayı kurup salatamı hazırlıyorum denebilir. Hatta bazen yemek salatadan önce hazır oluyor:)
Aldığım günden beri her yemeğimi bu tencere ile pişirdim (pilav-makarna hariç). Keşke daha önce alsaydım deyip duruyorum şimdi. En kısa zamanda gidip 3.5 litre olanından bir tane alıcam. Bir yanda yemeğim pişerken diğer yanda çorbam hazır olur.

Özetle "Fissler'den memnun musunuz?" diye soranlara cevabım "%100 memnunum.".

2 yorum:

HEDEN dedi ki...

GÜLE GÜLE KULLAN CANIM,BENIMNDE DÜDÜKLÜM KAPAK YAMULMASI YÜZÜNDEN KULLANILAMIYOR.BENDE BIR ÇOK MARKAYA BAKTIM SORUNSUZ HANGİ MARKA DİYE,BU YAZDIGIN POST ÇOK IYI OLDU BENDE BU MARKAYA BAKACAGIM.SAGOL CANIM.

pespembe dedi ki...

çok teşekkürler. Evde düdüklü yokken ne kadar zormuş yemek yapmak:))
Araştırırken hemen hemen bütün markaları inceledim, en iyisi bu diyebilirim. Hatta deneyimli satıcıların bazıları "bizim mağazada yok ama bence Fissler alın." bile dedi.
Gönül rahatlığıyla tavsiye edebilirim.

Yorum Gönder

Bir blogun en çok ihtiyaç duyduğu şey yorumdur. İşte tam da bu sebepten, aklına geleni yaz...

 

kırmızı kiraz Template by Ipietoon Blogger Template | Gift Idea