28 Ekim 2012 Pazar

ne kullanıyorum -3

Gönderen Bestesiyleannesi zaman: Pazar, Ekim 28, 2012
Evimde ve günlük yaşamımda kullanmaktan keyif aldığım ürünleri tanıtmaya devam...
Birkaç ay önce düdüklü tencerem patladı. Evet bildiğiniz bummm diye patladı! Kapağını değiştirdim, lastiğini yeniledim, tamire götürdüm ama nafile. Bir türlü eskisi gibi olmadı. E düdüklü tencere de mutfakta elim kolum gibi. Onsuz asla yemek yapamıyorum. Etler, baklagiller, sebzeler istediğim gibi pişmiyor, sert sert kalıyor. Üstelik süre olarak da peygamber sabrına eşdeğer sabra ihtiyaç duyuyorum. Zira işten geldikten sonra yemeğimi çabucak pişirebilmem gerek. İki saat başında beklemek bana göre değil, sabrım da yok vaktim de..
Düdüklü tenceresiz geçen aylarda internetin altını üstüne getirdim: Hangisi güvenilirdir - patlamaz, hangisi dayanıklı, en lezzetli yemekler hangisinde pişer, uzun ömürlü düdüklü tencere var mıdır, en kısa sürede pişiren düdüklü tencere hangisidir şeklindeki araştırmalarım sonuç verdi. Nihayet aklıma yatan bir tencere buldum. Huyumdur, bir ürünü satın almadan önce onunla ilgili deriiiin incelemeler yaparım. Önce ürüne karar verdim. Kesinlikle Fissler alacaktım. Çünkü internetteki tüm kullanıcı yorumları en güvenilir markanın bu olduğunu gösteriyordu. "Patlamayan düdüklü tencere" olarak nam salmış olması da beni cezbetti tabi:) Neredeyse 20 yıldır aynı Fissler düdüklü tencereyi kullananlara rastladım forumlarda. O kadar dayanıklı yani.
Bir ara Tefal mi Fissler mi diye tereddüte düştüm. Hatta özellikle bu konu ile ilgili açılmış başlıklar bile var. Ama yorumların çoğu Fissler dediğinden kararımı verdim. Ürüne karar verdikten sonra modelini seçtim: Vitaquick Bluepoint - 6lt olanını aldım. İki kişi olduğumuz için 6lt çok olur mu diye düşünmedim değil. Ama kalabalık sofralar kurduğumda 3.5 ya da 4.5 litrelik tencerelerin işimi görmeyeceğini hesaba katarak 6 litrede karar kıldım.
Marka-model-hacim üçlemesini belirledikten sonra fiyat araştırmasına başladım. Piyasanın en ucuzu nerede satılır, internetten mi alsam çarşıdan mı diye dolanırken Evkur'da %30 indirimi görünce koşa koşa gidip Evkur'dan aldım. 3.5 litresi 230TL, 6 litresi 300Tl civarıydı. Biliyorum pek çok markaya göre pahalı ama bu fark kalitesinden kaynaklanıyor.  
Kullanımı oldukça basit. Minimum yazan çizgi ile maximum yazan çizginin arasında kalacak şekilde su koyuyorsunuz. İçine malzemenizi yerleştiriyorsunuz. Kapak iki parçadan oluşuyor. Üstteki parça yana kayabiliyor. Kapağı oturtup yana kaydırıyorsunuz, zaten o kendiliğinden yerine yerleşiyor. Ardından yüksek ateşte pişirmeye başlıyorsunuz. 5-10 dk sonra üstte gördüğünüz mavi düğme yükselmeye başlıyor. Eğer sebze pişiriyorsanız 1. beyaz çizgi göründüğünde ocağın altını kısıyorsunuz. Et ya da baklagil pişiriyorsanız 2. beyaz çizgi görünene kadar bekliyorsunuz (yukarıdaki resimde 2 çizgi görünüyor) ve çizgi görününce ocağın altını kısıyorsunuz. Ocağın altını kıstığınız andan itibaren süre tutuyorsunuz. Örneğin patates haşlamak için 3dk yeterli. 3dk dolunca ocağı kapatıyorsunuz. Mavi düğme yavaş yavaş aşağı iniyor. Tamamen indiğinde kapağı açabilirsiniz.
Pişirme süreleri çok komik: 
patates haşlama:3dk
teze fasülye:3-5dk
biber dolması: 4-6dk
tavuk haşlama: 10-12dk
kemikli et haşlama: 10-15 dk
Unutulmaması gereken detay bu sürelerin çizgi göründükten ve ocağın altını kıstıktan sonraki süre olması. Nihayetinde ben 10dk da sebze yemeği, 15-20dk da et ve bakliyat yapabiliyorum. Bir yandan yemeğim pişerken bir yandan sofrayı kurup salatamı hazırlıyorum denebilir. Hatta bazen yemek salatadan önce hazır oluyor:)
Aldığım günden beri her yemeğimi bu tencere ile pişirdim (pilav-makarna hariç). Keşke daha önce alsaydım deyip duruyorum şimdi. En kısa zamanda gidip 3.5 litre olanından bir tane alıcam. Bir yanda yemeğim pişerken diğer yanda çorbam hazır olur.

Özetle "Fissler'den memnun musunuz?" diye soranlara cevabım "%100 memnunum.".

11 yorum:

Unknown dedi ki...

GÜLE GÜLE KULLAN CANIM,BENIMNDE DÜDÜKLÜM KAPAK YAMULMASI YÜZÜNDEN KULLANILAMIYOR.BENDE BIR ÇOK MARKAYA BAKTIM SORUNSUZ HANGİ MARKA DİYE,BU YAZDIGIN POST ÇOK IYI OLDU BENDE BU MARKAYA BAKACAGIM.SAGOL CANIM.

Bestesiyleannesi dedi ki...

çok teşekkürler. Evde düdüklü yokken ne kadar zormuş yemek yapmak:))
Araştırırken hemen hemen bütün markaları inceledim, en iyisi bu diyebilirim. Hatta deneyimli satıcıların bazıları "bizim mağazada yok ama bence Fissler alın." bile dedi.
Gönül rahatlığıyla tavsiye edebilirim.

Adsız dedi ki...

bende yeni aldım iyiki varsın fişşler

Huseyn dedi ki...

Evet pişirme konusunda harika,
ancak garanti süresi bile bitmeden; daha 2.yılında
kapak içindeki tahliye contası 1adet 20 TL,
basınç ayar kısmı 1 takım 125 TL
kapak ana contası 1adet 40 TL
gibi sanki özellikle bunun için yapılmış plastik aksamlar için toplam 180-200 TL bakım ücreti isteniyor.
Ve bu aksamların her yıl değiştirlmesi gerekiyor.
Garanti maranti hikaye.
Yaptırmadınız mı?
Artık pilav tencereniz daha oldu demektir.
İthalatçı birde siz bilirsiniz almasaydınız demez mi?
Karar sizin.
Ben 2. yılı dolmadan çöpe atmak zorunda kaldım.
Şimdi kapak kulpu ve kapak ana contası hariç tüm diğer aksamları metel olan bir tencere aldım.
Yani alırken sonrasınıda araştırmak gerekiyor.
Karar sizin.

simayse dedi ki...

http://www.lezzetaletleri.com/

Adsız dedi ki...

bugün ve dün onlarca forum ve site okudum en tatlı ve en açık yazılmışı siziki idi, teşekkürler

Korkmaz Tencere dedi ki...

korkmaz tencere setlerini öneren var mı ? www.lezzetaletleri.com/korkmaz-tencere-setleri

Unknown dedi ki...

Yaklaşık iki yıldır bende kullanıyorum henüz biraz problem olmadı inşaallah olmazda.çok memnunum çook.Şimdi nişanlı kızım için fiyat araştırması yaparken bloğunuzu gördüm.Ben dolmalı 3,4 dk eti 10 dk bazı sebzeleride hiç dakika beklemeden pişiriyorum.Hatta bu akşam balığın yanına elma dilimi patates,soğan ve havuç buğulama yaptım bütün malzemeyi çok az zeytin yağ biraz tuz karabiber ve kimyaladım ve telin üzerine koydum alması kolay olsun diye.tencereye yaklaşık bir çağ bardağı su koydum.beyaz kısımın bir tanesi çıkarken kapadım ocağı patatesler haşlanmış ve dağılmamıştı.Tavsiye ediyorum çünki artık normal tencerelerdeki gibi bekleme sorunum yok.Tenceredeki yemeğin miktarına göre 5,10 dk beyaz halkaları beklemişsem toplam 15 dk da yemeğim hazır demektir. :) biraz pahalı fakat değer doğrusu.

Unknown dedi ki...

hala memnun musunuz tenecerelerinizden ? hiç bakıma gönderdiniz mi yada arıza yaptı mı?

Bestesiyleannesi dedi ki...

son derece memnunum
hatta o kadar ki etrafımda 4-5 kişinin daha almasına neden oldum :)
bu kadar zaman oldu hiç sorun yaşamadım
bakıma ya da servise göndermek zorunda kalmadım
aslında yılda bır kez lastik değiştirin diye uyarı var ama ben sıkıntı olmayınca gerek görmedim

Bestesiyleannesi dedi ki...

son derece memnunum
hatta o kadar ki etrafımda 4-5 kişinin daha almasına neden oldum :)
bu kadar zaman oldu hiç sorun yaşamadım
bakıma ya da servise göndermek zorunda kalmadım
aslında yılda bır kez lastik değiştirin diye uyarı var ama ben sıkıntı olmayınca gerek görmedim

Yorum Gönder

Bir blogun en çok ihtiyaç duyduğu şey yorumdur. İşte tam da bu sebepten, aklına geleni yaz...

 

kırmızı kiraz Template by Ipietoon Blogger Template | Gift Idea