19 Ekim 2012 Cuma

evde mi dogursak?

Gönderen Bestesiyleannesi zaman: Cuma, Ekim 19, 2012
Yanlış anlamalara mahal vermeyelim: Hamile değilim. Şu sıralar bebek sahibi de olmayacağım muhtemelen. İnternette dolaşırken nasıl olduğunu anlamadığım bir şekilde kendimi evde normal doğum görüntülerini izlerken buldum (Bu da "Arif'in Manchester'e attığı golü ararken nerelere geldim." gibi oldu birazcık ama gerçek böyle:)) 


Çok enteresan, çok etkileyici, bir o kadar riskli ama mistik ve heyecan verici buldum bu fikri. Avrupa'da ve Amerika'da giderek yaygınlaşıyormuş ve insanlar patır patır evde doğuruyormuş. Bunda sağlık hizmetlerinin pahalı olmasının etkisi de vardır mutlaka. 

Aslında bizim millet olarak çok da yabancısı olmadığımız bir konudur evde doğum. Anne babamız değilse bile anneanne-babaanne-dedelerimizin evde ebe yardımı ile ve bazen de ebe bile olmadan doğması ile ilgili hikayeleri dinleyerek büyüdük. Hatta bir arkadaşım kapının arkasında doğmuş:)) Tarlada çapa yaparken doğuran kadın efsanesi anlatılagelmiştir hep. Dolayısıyla çok da "aaa, o da nesi?" diyecek değilim. Eski tarzda evde doğum genelde maddi imkansızlıklar, hastaneye ulaşım sorunu nedenleriyle yapılırmış. Şimdi ise doğumun büyüsünü daha dolu dolu yaşama isteği, suni yöntemlerle çocuğunu dünyaya getirmek istememe gibi nedenlerle kadınlar evde doğuma yöneliyorlar.

Bana çok sıcak geldi bu fikir. Hiç de korkutucu değil bence. Eğer yanı başımda güvenebileceğim bir ebe/doğum uzmanı varsa, kendimi bana rahat hissettirecekse neden olmasın? Eşimin elimi tutmasını, doğar doğmaz bebeği kucağıma almayı, epidural de olsa anestezi ve narkoz almamayı tercih ederim. Tabi bunun için çocuk ve benim bedenimle ilgili tüm şartların uygun olması gerek. Aksi halde hem benim hem de bebeğin sağlığı tehlikeye girer ki bu, istenecek en son durum.

Pek çok yazı, anı, paylaşım, video var nette. Ben birkaçını derledim sizin için: 
- Hollanda'da evde doğum yapmış bir Türk hatunun doğum anısı için tık tık
- Evde doğum neden riskli yazısı için tık tık
- Bursa'dan evde doğum hikayesi için tık tık
- Bu konu hakkında yazılmış bir görüş yazısı için tık tık
- Türk kadınının evde doğuma bakış açısı için tık tık
- Evde doğum ile ilgili en trajik olay için tık tık
- Gördüğüm en duygusal evde doğum videosu da budur:
Bu da en az bir önceki kadar güzel bir çalışma:)
Siz ne düşünüyorsunuz evde doğum hakkında?

0 yorum:

Yorum Gönder

Bir blogun en çok ihtiyaç duyduğu şey yorumdur. İşte tam da bu sebepten, aklına geleni yaz...

 

kırmızı kiraz Template by Ipietoon Blogger Template | Gift Idea