20 Ekim 2012 Cumartesi

Intouchables

Gönderen Bestesiyleannesi zaman: Cumartesi, Ekim 20, 2012
Hangi tarz filmlerden hoşlanıyor olursanız olun, kuvvetle muhtemel bu filmi seveceksiniz:


Dönüp dönüp tekrar izlemek isteyeceğim, çok keyifle izlenen bir film. 2011 yapımı, henüz tazecik. Oyuncular François Cluzet ve Omar Sy. Daha önce herhangi bir filmde izlemediğim bu 2 adamın uyumu beni benden aldı diyebilirim.
Filmde güldüğünüz kadar hüzünleneceksiniz de. Ben genelde farklı duyguları bir arada yaşatan filmlere bayılıyorum ve bu film kesinlikle bunlardan biri. Konusu şöyle ki: Philippe zengin bir Fransızdır. Yamaç paraşütü yaparken sakatlanır ve boyundan aşağısı felç olur. Kendisi ile ilgilenecek bir yardımcı ararken ilana göçmen Driss başvurur. Philippe görür görmez Driss'in farklı olduğunu anlar ve onu seçer. Zamanla aralarında inanılmaz bir bağ oluşur. İki insanın, üstelik de farklı kültürlerden ve maddi olanaklardan gelmiş iki insanın nasıl dost olabileceğinin kanıtıdır adeta bu film. 
Beni etkileyen 2 detay: Film gerçek bir hikayeye dayanıyor. Yani anlatılanların hepsi gerçekte yaşanmış. Şu anda Fas'ta yaşayan Philippe Pozzo di Borgo ve Abdel Sellou bu yaşanmış hikayenin gerçek kahramanları ve filmin sonunda bu gerçek kahramanlar kameranın camından bize bakıyor. Blogu takip edenler bilir, bir filmin hikayesi yaşanmış bir olaya dayanıyorsa ben o filme ölürüm, biterim. Suni olan hiçbir şeyden hoşlanmayan ben, film tercihimde bile hikayesi organik olanı beğeniyorum demek ki:)
Filmdeki ikinci önemli detay ise François Cluzet'in oturduğu sandalyeden hiç kalkmadan, sadece başını oynatarak mimikleri ile muhteşem bir oyunculuk çıkarması. Her babayiğidin harcı değil ne de olsa. 
Velhasıl çok güzel, harika bir film. Oturun, en kısa zamanda izleyin derim ben. Filmin imdb notu 8.6 benim notum ise 9. Tadı damağımda kaldı...

2 yorum:

mosguetravelerMosguetraveler dedi ki...

KONUSU GAYET GÜZELE BENZİYOR
ACABA VİDEODA TAMAMI VARMI F,LMİN
ÖYLEYSE ÇOK GÜZEL
TANITIM İÇİN TEŞEKKÜRLER

Bestesiyleannesi dedi ki...

film gerçekten çok güzel, şiddetle tavsiye ederim.
yukarıdaki videoyu soruyorsanız, orada fragmanı var. mutlaka izleyin derim..

Yorum Gönder

Bir blogun en çok ihtiyaç duyduğu şey yorumdur. İşte tam da bu sebepten, aklına geleni yaz...

 

kırmızı kiraz Template by Ipietoon Blogger Template | Gift Idea