14 Temmuz 2013 Pazar

japon yapıştırıcı lekesi giysilerden nasıl çıkar?

Gönderen Bestesiyleannesi zaman: Pazar, Temmuz 14, 2013
Geçen gün sevgilim Badim minik bir biblomu kırdı. Çok sevdiğim bir arkadaşımın hediyesi olduğundan "Amaaaaan canım, atarım gider." diyemedim, kıyamadım kerataya. Baktı ben üzülüyorum, benden gizli almış eline japon yapıştırıcısını tamire koyulmuş.


Ancak tamir ederken yapıştırıcı akmış ve yepyeni pantolonunun sol dizini tamamen kaplamış. Ben eve döndüğümde pantolon sizlere ömürdü. Evdeki bibloyu kurtaralım derken caaanım pantolon gitti anlayacağınız.

Hemen internete girdik. Google amcaya "Japon yapıştırıcı lekesi nasıl çıkar?" diye yazdık. Çıkan sonuç: Asetonla silin. Hemen elime asetonu aldım, ovuştura ovuştura sildim. Ama çabalarım nafile, leke nuh diyor peygamber demiyor, orda öylece pis pis sırıtırmış gibi bana bakıyor. Asetonu durulayıp leke çıkarıcı döktüm ve çamaşır makinesine attım. Yine çıkmadı. İnternette birkaç kuru temizleme firmasının internet sitesine baktım, onlar da pek umut vermedi. Çoğunda "Çıkmaz, vazgeç sen bu sevdadan." tarzı yazılar vardı. Sonunda ben pantolondan ümidimi tamamen kestim. 
bizdeki yapıştırıcının markası budur
2-3 gün sonra kayınvalidemle konuşurken "Sen ver onu bana, çıkarırım." dedi. "Nasıl yapacaksın ki?" dememe kalmadı, sentetik tineri lekenin üzerine döktü. Peki sonuç? Lekeden eser yok. Biliyorum deterjan reklamı sloganı gibi oldu ama durum bu. Uğraşıp didinip çıkaramadığım yapıştırıcı lekesinin dilinden tiner anlıyormuş meğersem. Şu anda kendisinin yerinde yeller esiyor :) Yalnız hemen belirteyim tiner selülozik değil sentetik olmalı, aksi halde giysiniz lime lime parçalanabilir.

Tiner kuruduktan sonra pantolonu çamaşır makinesinde yıkadım ve şu anda giyilmeye hazır. Ne varsa annelerde var :)

12 yorum:

Unknown dedi ki...

:) ıyı bır sonuç almışsın,yazmanda ıyı oldu.benımde şifonyerimin üstüne dokuldu ve tabı hıc bır seyle çıkmadı,şimdi bende denıyecegım teşekkürler bu güzel bılgılendırme ıcın.

Bestesiyleannesi dedi ki...

Umarım sizin sifonyeriniz de eşimin pantolonu gibi kurtulur.
Ama yine de dikkat edin, giysilerde işe yaradı ama mobilyada olur mu bilemedim.
Bol şans :)

NarÇelen dedi ki...

benim de koltuk örtüm yapıştırıcılı :(
çıkaramadığım için öyle kullanıyorum. ama sentetik tineri nereden bulacağım onu bilemedim şimdi..

Bestesiyleannesi dedi ki...

Annem ahşap boyama kursuna giderken almıştı. Orada boyaları inceltmek icin kullanıyorlar. Sanırım hobi malzemeleri satan yerlerde bulabilirsiniz.
Uygularken önce küçük bir yerinden başlayın isterseniz. Biz pantolonu gözden çıkardığımız için doğrudan üzerine dökmüştük.
Çıkarsa bana da yazın, meraklandim ;)
Kolay gelsin.

Ipek dedi ki...

Aaaaa, Gizemcim ben seni blog yazmayı bıraktın sanıyorum, meğerse sende yeni şablonlar, yeni yazılar falan varmış. Nedense güncellemelerin bana ulaşmıyordu. Halbuki takipteydim... Anlamıyorum bazen ben bu blogger'ın işlerini. Bloglovin listeme gelmemişsin bir şekilde sanırım... Neyse kaldığımız yerden devam edelim.. Bu arada yeni şablonuna bayıldım, bayıldım.. Çok cici... Öpüyorummm seni.... :)

Bestesiyleannesi dedi ki...

6 ay kadar ara vermiştim ama şimdi buralardayım canım. Döner dönmez de şöyle iç açıcı bir şablon edindim kendime :) Beğenmene çok sevindim.
Senin yazıların benim blogroll umda yer alıyor ama ben bloglovin'e katılmadım belki o yüzden benim yazılarım sana ulaşmamıştır. Ben de çok çözemedim zaten bu bloglovin işini :(
Ben ara ara giriyorum ve takip ediyorum yazılarını. Melodi'nin gelişiminin takipçisiyiz anlayacağın.
Çok çok öpüyorum ben de :)

Sema'dan Lezzetler dedi ki...

Bilgi için çok sağolun sevgiler...

Bestesiyleannesi dedi ki...

Ne demek efendim, işinize yaradıysa ne mutlu...

Adsız dedi ki...

denedim ama başarısız maalesef..

Unknown dedi ki...

Ben çıkaramadım maalesef��

Adsız dedi ki...

sen ne bilirsin pespembe diye başlayacaktım cümleme aklıma takıldı birdenbire ya diğer yazıları güzelse evet yanılmadım yılmamışsın usanmamışsın demenişsin başarmışsın bunu bizle paylaşmışsın

Adsız dedi ki...

Benim monta dokul du ya napcam


Yorum Gönder

Bir blogun en çok ihtiyaç duyduğu şey yorumdur. İşte tam da bu sebepten, aklına geleni yaz...

 

kırmızı kiraz Template by Ipietoon Blogger Template | Gift Idea