4 Temmuz 2013 Perşembe

taciz

Gönderen Bestesiyleannesi zaman: Perşembe, Temmuz 04, 2013
Taciz, mağduru kim olursa olsun tartışmasız kötüdür. Pek çok türü bulunan bu insanlık dışı davranışa maruz kalanlar da genellikle kadınlardır. Yalnız ülkemizde taciz-kadın-kadının kıyafeti üçlemesi nedeniyle bakış açısı çabuk değişebilmektedir. Bakınız:

Bu resmi facebookta bir arkadaşım paylaşmış. Bir kez okudum yazılanları, sonra bir müddet baktım resme. Düşündüm, düşündüm ve kapattım. Biz bu zihniyete ne zaman eriştik? Ne zaman üzerindeki giysiler nedeniyle insanları namuslu-namussuz diye kategorize edecek kadar vahşiletik?

2 çeşit kadın var ülke insanının gözünde:
1)Türbanlı-dininde imanında-namazında niyazında
2)Başı açık-dinden imandan anlamaz-namaz kılmaz oruç tutmaz

Üçüncü bir alternatifi ne zaman kaybettik? Ben hem başı açık, hem modern görünüşlü, hem dinin bütün gereklerini yerine getiren biri olamaz mıyım?Yukarıdaki resimde de tacize uğrayanın hemen kıyafeti sorgulanmış. Kıyafeti açıksa "hak etmiş". Yok eğer başı kapalıysa "bacımız". İşte böyle bir bakış açısının olduğu ülkede kadın olmaya çalışıyorum ben...

Türbanı tartışmıyorum burada. O çok kişisel bir tercihtir. Takmak ve takmamak özgürlüğüne sahibiz. Benim dert ettiğim takanın %100 dindar ve namuslu zannedilmesi. Aynı şekilde takmayanın da %100 dinsiz ve namussuz olmaya meyilli olduğunun sanılması. Yok böyle bişey. Türban takıp fitne fesat peşinde koşan, dedikodu yapan, adam kayıran, torpilin tillahını yaptırana namuslu derken, başı açık ama harama elini sürmeyen, kimseye zarar vermeden hayatını yaşayan, çalmayan, çırpmayan, hortumlamayan, kul hakkı yemeyen bir insana da sırf başı açık diye imansız diyen takkesini önüne alıp 2 kere düşünmelidir. 

Kadın dünyanın her yerinde kadındır. Ne giyerse giysin. Kadına tacizi, giysisinden dolayı "haklı" gören zihniyet ilkeldir. Bu zihniyetin yetiştirdiği erkek çocukları tecavüz eder, yine bu zihniyetin yetiştirdiği adamcıklar kadını döver-bıçaklar-öldürür. Belki de biz kadınlar, erkek çocuk anneleri kadınlar yanlış yapıyoruz. Erkekleri şekillendirirken onlara kadın ile ilgili yanlış mesajlar veriyoruz. Bizim elimizden çıkan, hamurunu bizzat kendi ellerimizle yoğurduğumuz bu erkekler yarın bizim katilimiz oluyor. Bakış açısını değiştirmek bizim elimizde iken yapamıyoruz. Tuhaf...

Erkeklerin kadına bakışı ile ilgili bir makale okumuştum. Orada şöyle yazıyordu: Eğer bir erkek annesinden kadınlar ile ilgili eleştirel mesajlar alırsa (Ör: Aaaaaa, kadına bak ne biçim giyinmiş, her yeri meydanda) bu mesajlar zamanla erkek zihninde birikir birikir ve bir gün topluca gün yüzüne çıkar. Kıskanç erkeklerin çoğunun anneleri başka kadınların giyinişini, yürüyüşünü, oturuşunu, kalkışını eleştiren kadınlardır. 

Baksanıza hanımlar tacizin mağduru da suçlusu da biz çıktık, iyi mi :(

0 yorum:

Yorum Gönder

Bir blogun en çok ihtiyaç duyduğu şey yorumdur. İşte tam da bu sebepten, aklına geleni yaz...

 

kırmızı kiraz Template by Ipietoon Blogger Template | Gift Idea