13 Temmuz 2013 Cumartesi

2013 yaz tatili-part I: Erikli/Saros

Gönderen Bestesiyleannesi zaman: Cumartesi, Temmuz 13, 2013
Bu yaz deniz tatilimi 3 eşit parçaya böldüm. Son 10 gündür yazlıktaydım ve tatilin 1. evresini tamamladım.


Tatilde en sevdiğim şey fotoğraf çekmek. Profesyonel olarak fotoğraf sanatı ile ilgilenmesem de gözüme hoş görünen objeleri ve manzara fotoğrafı çekmeyi seviyorum. Kullandığım makine ise Samsung Galaxy s3 akıllı telefon :)

Bu fotoğrafların tamamını ben çektim. Alanın da çalanın da gözünü oyarım, telif hakkımı da böyle ilkel yöntemlerle savunurum:) Bunları çekerken kumun üzerine uzanmış tatilin tadını çıkarmaktaydım. Ahhhh ahhh...
Okullar tatil olduğunda her yaz koşarak yazlığa kaçarım. Yazlığımız Saros Körfezi'nde. Ne yana düşer bu körfez diyenlere "Edirnenin sol alt köşesi" şeklinde bir yanıt verebilirim :) Sanırım yeterince açıklayıcı oldu.
Saros Körfezi kendi kendini temizleme özelliği olan ender körfezlerdendir. Bu nedenle suyu her daim berrak ve temizdir. İstanbul'a otomobil ile 2-3 saat, Gelibolu'ya 1 saat uzaklıktadır.
Körfezde irili ufaklı yerleşim yerleri mevcuttur. Bunlar: Enez-Erikli-Yayla'dır. Enez içlerinde en büyüğü, Erikli ortanca, Yayla ise en küçüğüdür. Enez'de kış aylarında da yaşam vardır, ancak Erikli ve Yayla'da kışın in cin top oynar.
Biz yazlarımızı Erikli'de geçiriyoruz. Çocukluğumdan beri her yaz oradayım. Eskiden çok daha içine kapanık ve küçük bir yerleşim yeriyken, şimdilerde giderek büyüyen, nüfusu sürekli artan bir yere dönüştü. Bu da benim hiç ama hiç hoşuma gitmedi:( Ben onun sessiz sedasız hallerini sevmiştim oysa ki.
"Kalabalıklaşmasına neden bozuluyosun ki?" diyenlere şöyle yanıt veriyim: Kirleniyor! Evet malesef her yer gibi kalabalıklaştıkça kirleniyor. Gelen çöpünü, atığını bırakıp gidiyor. Çöpünü memlekete kadar yanında taşımayacak elbet ama çöp bidonuna kadar taşısa amenna... Niye böyle bir milletiz biz yaaa? Neden bu kadar pisiz?
Neyse bu güzel fotoğrafları günübirlikçilerin kötü huylarını anlatarak kirletmek istemem. Biz fotoğraflara odaklanalım. Nasıl, güzel çekmiş miyim?

Fotoğrafların çoğunda efektler var. Akıllı telefona yüklenen uygulamalar (aplikasyonlar) ile yapılabilen efektlerden kullanıyorum ben de. Gerçek fotoğrafçılar eminim bu efektleri suni buluyordur ama bence hoş oluyor.



Sevgili Chipie den karelerle öpüyorum hepinizi. Çocukluğum, gençliğim geçti sende. Seninle büyüdüm ben. I love you Saros :)


0 yorum:

Yorum Gönder

Bir blogun en çok ihtiyaç duyduğu şey yorumdur. İşte tam da bu sebepten, aklına geleni yaz...

 

kırmızı kiraz Template by Ipietoon Blogger Template | Gift Idea