4 Aralık 2012 Salı

limon ağacım

Gönderen Bestesiyleannesi zaman: Salı, Aralık 04, 2012
Geçtiğimiz haziran ayında anneme, çok uzun zaman önce almayı kafama  koyduğum bir şey hediye ettim: Limon Ağacı.


Bu bitkinin hem görüntüsünü hem de etrafa yaydığı eşsiz kokuyu çok seviyorum. Daha önce pek çok yerde görmüş ve almayı düşünmüştüm. Ama bir türlü kendi evime alamamıştım. "Kendime niyet anneme kısmet" hesabı bir adet limon ağacını annemlerin eve yerleştirdim. Geçen gün annemlerden hediye paketi geldi. Öğretmenler günü nedeniyle bana birkaç hediye almışlar sağolsunlar. Paketin en dibinden de 1 adet limon çıktı. Önce anlam veremedim, evirdim çevirdim. "Annem de iyice tuhaflaştı, taaaa nerelerden bana göndere göndere limon mu gönderdi yani, hem de sadece 1 tane..." diye düşünürken bende ampul yandı: Bu limon, ağacımızın ilk mahsulü :) Şimdi yemeye kıyamıyorum. Çarşıdan pazardan alınca hiç bir ehemniyeti olmayan Allahın limonu, evde yetişince pek de kıymetli oldu valla.
anneciğimin ilk limonu, yemek bize kısmet oldu :)
Annemi ağaçlandırdıktan sonra sıra geldi bizim eve. Gittim, aynısından bir tane de kendimize aldım. Yalnız bizim limon ağacında biraz tuhaflık var. Neden derseniz, bir kere dikenli. Hayatımda ilk kez dikenli limon ağacı gördüm. Belki bu normal bir durumdur ama ben hiç rastlamadığım için bana garip geldi. Böyle bayağı, gül dikeni gibi kocaman dikenleri var. İkinci tuhaf yanı kokmuyor. Limon çiçeğinin o tüm evi saran fresh kokusundan eser yok. Halbuki anneminki mis gibi koku yayıyor etrafına. Daha da önemlisi herhangi bir yerinde tomurcuk ve limon yok, aylaaaaardır o bana bakıyor ben ona, ama nuh diyor peygamber demiyor, bir tanecik bile tomurcuk pörtletmiyor:((
Eve ilk geldiği günden beri Badi bunun limon ağacı olmadığını, zaten annemlerinkine de zerre kadar benzemediğini, kandırıldığımızı söylüyor. Bense inanmak istemiyorum. Zira aynı yerden, aynı fiyata, 1 ay arayla aldım ve üstünde nal kadar "Limon" yazan etiket var. 
Şimdilik sabırla hanımefendinin açmasını bekliyorum. Ama böyle giderse sonunda kapının önüne koyucam kendisini. Gidip uygun bir yeşillik alana ekicem ve kendisinden tamamen kurtulucam, o olacak...! 

Bugün de nette tesadüfen limon ağacı satan bir internet sitesine denk geldim. Üstelik fiyatları da çok uygun. 2 tanesi 49TL. Almayı düşünmüyor değilim. İsterseniz siz de bir göz atın. Belki de annemler gibi (henüz ben o zevke erişemedim:(( ) evinizde kendi limonunuzu yetiştirme fikri hoşunuza gider. 

8 yorum:

mosguetravelerMosguetraveler dedi ki...

BENİMDE MANDALİN AĞACIM VARDI İLK MEYVE VERDİĞİNDE ÇOK HEYECANLANMIŞTIM
SİZİ ÇOK İYİ ANLIYORUM O YÜZDEN
HAYIRLI AKŞAMALR

Bestesiyleannesi dedi ki...

"dünyanın en lezzetli limonu bizim limonumuz" modundayız :D

Ada Deniz dedi ki...

Ne güzel:)))Ben de yıllar önce deneyip yetiştirememiştim. Geçenlerde yeniden aldık limon ağacı. Üzerinde 5 tane limonu vardı hemde...Çok keyifli bir duygu yetiştirdiğin çiçeğin-ağacın ürün vermesi....

Pınarın Dünyası dedi ki...

Acaba cinsi mi farklı oluyor ya öyle.. Kıymetini bil bak ilk mahsul sana gelmiş :) Bereketli olsun inşallah.

Bestesiyleannesi dedi ki...

"yemedik yedirdik" dedikleri bu olsa gerek:)))

Bestesiyleannesi dedi ki...

kesinlikle çok keyifli
her gün gözünün içine bakıyorsun bir tanecik limon yapsın diye
ben daha o mutluluğu yaşayamadım ama annemlerinki ile kendimi tatmin ediyorum artık :D

acemi blogger dedi ki...

Limonların cinsi farklı olabilir mi acaba. Birde boyunu merak ettim tavana kadar büyüyor mu? Hiç aklımda yoktu şimdi alsam mı diyorum. Umarım sizinki de meyve verir.

Bestesiyleannesi dedi ki...

hiç bilemiyorum ki cinsi ne
boyu için de şunu söyleyebilirim, tavana doğru almış başını gidiyor :)
aslında meyve verenleri çok sevimli oluyor ve eve mis gibi bir koku yayıyor, o nedenle almanı tavsiye edebilirim
benimki tamamen şanssızlık :S

Yorum Gönder

Bir blogun en çok ihtiyaç duyduğu şey yorumdur. İşte tam da bu sebepten, aklına geleni yaz...

 

kırmızı kiraz Template by Ipietoon Blogger Template | Gift Idea