6 Ağustos 2012 Pazartesi

Taare Zameen Par - Yerdeki Yıldızlar

Gönderen Bestesiyleannesi zaman: Pazartesi, Ağustos 06, 2012

Çok övgü duymuştum hakkında, izlemezsem olmazdı. Akşam televizyonun karşısına kurulduk ve Badi ile birlikte, daha ilk filmden hayranı olup çıktığım Aamir Khan'ın bu filmini izledik. 
Filmin konusu, tıpkı 3 Idiots filminde olduğu gibi Hindistan eğitim sistemi ile ilgili. Bu iki filmi izledikten sonra Aamir Khan'ın eğitim sistemindeki çarpıklıkları gözler önüne sermek gibi bir misyon üstlendiğini söyleyebilirim. Kendisini bu filmde bir resim öğretmeni rolünde görüyoruz. Hem de öyle bir resim öğretmeni ki, dersine girdiği öğrencileri adeta büyülüyor ve onların içlerindeki cevheri kağıda dökmelerini sağlıyor. Çocuklarının hayal gücünün zenginliğinin farkında. Çocukken disleksia hastası olduğundan bu hastalığı iyi tanıyor. Sınıftaki tek disleksia hastası öğrenciyi de bu sayede fark ediyor. Öğretmenleri, arkadaşları ve hatta ailesi Ishaan'ın bu hastalığını onun sayesinde tanıyor. Okulda başarısız olan, sevilmeyen, yalnız olan Ishaan, öğretmeninin desteğiyle başarmaya ve tekrar hayata tutunmaya başlıyor.

Bu filmde Aamir Khan'ın oyunculuğu muhteşem, ancak ondan rol çalan ve ondan daha çok yıldızı parlayan biri var ki o da Ishaan'ı oynayan Darsheel Safary. Bu minik yetenek, normal olmayan bir çocuğu, bizi sonuna kadar inandıracak kadar mükemmel oynamış. Küçücük bir oyuncu için kocaman bu rolün altından kalkmayı başarmış. İleride bu ismi çok güzel filmlerde göreceğimize eminim. 

Filmin ismi Türkçe'ye Yerdeki Yıldızlar diye çevrilmiş. Filmin bazı yerlerinde ısrarla "Her Çocuk Özeldir" cümlesi geçiyor.Bir öğretmen olarak bu cümleyi her gün hatırlamam gerek. imdb den 8.4 alan filme benim notum 9.0. İnternette filmle ilgili yorumlar da gayet güzel. Bu filmi izleyip Aamir Khan hayranı olan pek çok insan var.

Başarının kağıtla-kalemle sınırlandırılamayacağını ve her çocuğun aslında gizli bir hazine olduğunu duymak isterseniz mutlaka bu filmi izleyin derim. 


4 yorum:

kitap kurdu böjük dedi ki...

canım daha bu ne ki sen bir de 3 idiots filmini izle daha da hayran olacaksın o mimikler süper :)

Bestesiyleannesi dedi ki...

ilk önce onu, arkasından da bunu izledim. ikisi de birbirinden harika. ben bu adama hayran kaldım:))
3 idiots izlediğim en harika filmlerden biriydi diyebilirim: http://kirmizikiraz.blogspot.com/2012/08/ol-iz-vel.html

Gece Yürüyüşü dedi ki...

Aamir Khan'ın filmleri gerçekten çok etkileyici.
Bu filmi de çok beğenmiştim ben.
Çevirisini Yeryüzündeki yıldızlar olarak biliyordum ama aynı hesap :)
Her çocuk özeldir :)

Bestesiyleannesi dedi ki...

kesinlikle:)

Yorum Gönder

Bir blogun en çok ihtiyaç duyduğu şey yorumdur. İşte tam da bu sebepten, aklına geleni yaz...

 

kırmızı kiraz Template by Ipietoon Blogger Template | Gift Idea