15 Mart 2012 Perşembe

bale çok güzel şey

Gönderen Bestesiyleannesi zaman: Perşembe, Mart 15, 2012

Salı akşamı Badi ve ben uzun zamandır yapmadığımız bişey yaptık ve bale gösterisi izlemeye gittik. Taa Antalyalardan kalkıp gelmişler ayıp olmasın bi gidip bakalım dedik. Mevlana ve Şems benim bir hayli ilgimi çektiğinden Badim sağolsun gitmiş en önlerden bulmuş biletin hasını. Yaklaşık 1 saat süren gösteri boyunca mıhlandım kaldım ben o bileti güzel koltuğa arkadaş. Çok değil, sadece 20 sene kadar geriye gidip ufacıkken baleye heves etmiş olmayı ve balerin olduğumu hayal ettim. O ne ihtişam, o ne gösteriş, o ne muazzam bir asalet. Aman yarabbi... Çocuklarımız olursa sanata yönlendirmeye karar verdik kocacıkla. Sanatçı olsun çamurdan olsun valla.

İncecik belli, sülün gibi kızlara eşlik eden yine bir o kadar incecik beyler. Vakur bir duruş. Boyun eğmeler, göz süzmeler, havada ahenkle uçmalar. İçim eridi desem yeridir. Badiye bakıyorum arada göz ucuyla o da bir ayılıyor bir bayılıyor. Ne menem bi sanatsın sen ya bale..

Daha önce de bale gösterileri izlemiş olmamıza rağmen bu pek bi farklıydı. Sanatsal yeterliliğim gösteriyi eleştirmeye yetmez tabi. Ama bir iki kelam etmeden geçemem. Sahne dekoru, ışıklandırma, salona yaydıkları  mis gibi koku, dumanlı puslu ortam... On numaraydı. Fırsatınız olur da bu gösteriye bir yerde denk gelirseniz mutlaka izleyin derim ben. Çok şey kazanırsınız.

5 yorum:

alkım doğan dedi ki...

bu baleden haberim yoktu. merak ettim, takip edeceğim. teşekkürler.
kırmızı kiraz ne güzel bir isim bu arada:) çok sevdim!

aslı dedi ki...

çok fazla bale izleyemiyoruz yurt genelinde yaygın değil ben de bir iki defa gitmişimdir ama çok severim... aynen mevlana ve şemside bazen felsefeyle ilgili bişeyler okuyorum sonra diyorum ki kendi kendime herşey boş hayatın anlamını anlamak için yaşamak için mevlanayla şems yeter... ne mutlu bizlere bizim topraklarımızda yaşadıkları ve ana dilimizle onları dinleme şansı bulduğumuz için:)))
HANİ SENDEDE KELİME DOĞRULAMA VAR BEN ARTIK KALDIRDIM :))

Bestesiyleannesi dedi ki...

@alkım: mutlaka izlemelisiniz. harika kelimesi kifayetsiz kalır diyebilirim. "kırmızı kiraz"ı sevmenizi çok sevdim, hatta bayıldım:))

@aslı: balenin yaygın olmayışı aslında tadını bilmememizden sanırım. yılda 2-3 gösteriye denk gelebiliyoruz ancak, onda da Badi sağolsun hemen koşup biletleri alıyor. belki daha çok talep etsek arz artar, yani daha fazla gösteri izleme şansımız olur. mevlana ve şems konusu açılınca her ne ile ilgileniyorsam onu unutup kendimi dinlemeye/izlemeye bırakıveriyorum. gösteride de ikisinin arasındaki ilişki çok güzel işlenmiş. bu konu ilginizi çekiyorsa, baleden de zevk alıyorsanız, bilet bulup izleyin derim. çok seveceğinize eminim.

Unknown dedi ki...

Sayfanı keşfettiğime sevindim.
Takibindeyim.
Sevgiler.

Bestesiyleannesi dedi ki...

bu güzel yorum için çok teşekkürler.sevgiler

Yorum Gönder

Bir blogun en çok ihtiyaç duyduğu şey yorumdur. İşte tam da bu sebepten, aklına geleni yaz...

 

kırmızı kiraz Template by Ipietoon Blogger Template | Gift Idea