10 Ağustos 2013 Cumartesi

Barfi - Aşkın Dile İhtiyacı Yoktur

Gönderen Bestesiyleannesi zaman: Cumartesi, Ağustos 10, 2013
İsmini hiç duymamıştım. Hint sinemasına olan merakımı bilen Badi'm benim için küçük çaplı bir araştırma yapmış ve çok sevilen Bollywood filmlerinden bazılarını içeren bir klasör oluşturmuş. Zaman zaman önüme koyup "Şunu izlemek ister misin hayatım?" diye de soruyor. Ah seni yerim ben :))

Filmimiz biraz uzun. Ama asla sıkıcı değil. Bir an önce bitse de gitsek dedirtmiyor. Bunu garanti edebilirim. Başrol oyuncumuz Barfi. Aslında adı Murphy. Ama o bu adı söyleyemiyor ve Barfi diyor. Yukarıdaki fotoğrafta gördüğünüz muzurlukta bir şahsiyet. İşitme ve konuşma problemi var. Bu nedenle çevresindekilerle işaret dili ile anlaşabiliyor. Aşağıdaki fotoğrafta sağ yanında oturan çocukluk arkadaşı Jhilmil. Barfi'nin babası onların şoförü. Otizmli olduğu için çocukken ailesi tarafından yurda bırakılmış. Yıllar sonra Barfi ile tekrar karşılaşıyorlar. Sol yanında oturan ise Shruti. Barfi ona aşık oluyor ve olaylar da buradan sonra başlıyor. Spoiler dan nefret eden biri olarak fazla detay verip tadını bozmak istemem, o yüzden burada kesiyorum canlarım.

Bu film, Hint sinemasına ilgi duyan duymayan herkesin izlemesi gereken, sevginin değerini, aşkın anlamını sorgulatan muhteşem bir yapım. Anlatacak sağlam bir hikayesi olan, izlediğim hiçbir filmde hissetmediğim şeyler hissettiren nefis bir iş olmuş. Bu filmi seçmemdeki en önemli etken, işitme engellilerin dünyasına olan ilgim ve hem işitme engelli hem de otizmli öğrencilerim olmasıydı. İkisini de anlamak, onlara daha yakın olmak ve dünyalarına farklı bir gözle bakabilmek için buna ihtiyacım vardı sanırım. 
Filmin imdn notu 8.1. Ama bana kalırsa en az 9'u hak ediyor. Hiç vakit kaybetmeden bu filmi izleyin, izlettirin derim.

0 yorum:

Yorum Gönder

Bir blogun en çok ihtiyaç duyduğu şey yorumdur. İşte tam da bu sebepten, aklına geleni yaz...

 

kırmızı kiraz Template by Ipietoon Blogger Template | Gift Idea