11 Şubat 2012 Cumartesi

PET diye alıyorlar PAT diye atıyorlar!!!

Gönderen Bestesiyleannesi zaman: Cumartesi, Şubat 11, 2012
Bak gördüm yine çok sinirlendim. Ne zaman HAYTAP (Hayvan Hakları Federasyonu)'ın sitesini karıştırsam içim acıyor, üzülüyorum, sinirlerim zıplıyor. (arada sırada bakılmalık sitelerdendir, ilgilenin derim ben http://www.haytap.org/ ) Bir hayvan dostu, canlı seven olarak deliriyorum durduğum yerde. Geçtiğimiz günlerde İzmir'de yaşanan vahşeti unutmadım, unutulmuyor da zaten.

İzmir'de işkence edildikten sonra yol kenarına bırakılan ve barınak veterineri tarafından bulunan köpek barınak veterinerinin müdahalesine rağmen kurtarılamadı, biliyorsunuz. Bu güzelim yavrucağa işkenceler yaptılar, tecavüz ettiler, o ise tüm bu acılara dayanamadı. İnsan şu soruyu sormadan edemiyor, bunlar insansa biz neyiz, biz insansak bunlar ne?
Kendi halinde yaşayan, tek derdi yiyeceği ekmek olan bu zavallı kime ne zarar vermiş olabilir diye düşünüyorum ama bulamıyorum. 
Neyse, konumuz 'şimdilik' bu değil (bunun için ayrı bir yazı yazar uzun uzun içimi dökerim bir ara). Sokaklarda yeteri kadar sahipsiz hayvan varken yenilerini de sahipsiz bırakıp sokağa salmayalım.

Malum, haftaya sevgililer günü var. Lütfen, sevgilinize hediye olarak evcil hayvan almayın. Bu yürekten bir rica.. Bakılmayan evcil hayvanlar belli bir zaman sonra sokağa bırakılıyor ve sokak yaşamına adapte olamayıp ölüyorlar. Ayıcık alın, cep telefonu alın, takı alın, hatta ev-araba alın ama evcil hayvan almayın. Evcil hayvan bakmak büyük sorumluluk ister ve kediler-köpekler-tavşanlar-kuşlar-balıklar hediye malzemesi değildirler.
Biliyorum hele şu yukarıdakinin sevimliliğine can dayanmıyor, hemen gidiyim alıyım eve getiriyim istiyor insan ama bakımını yapamayıp sokağa attığınızda bu sevimli şeyin bu soğukta karlar arasında yaşam mücadelesi vereceğini ve belki de donarak öleceğini sakın aklınızdan çıkarmayın.

NOT: Yararlı sitelerden bahsetmişken ara sıra LÖSEV'in dükkanına da uğrayın ve bir şeyler satın alın.

2 yorum:

Kiraz Çekirdeği dedi ki...

Gerçekten bunu anlamıyorum... İnsanlar nasıl bu canları hediye eder ve sonra da bırakabilir anlamakta güçlük çekiyorum...

Bestesiyleannesi dedi ki...

Kesinlikle inanılır gibi değil. Bir canlının "hediye" olarak görülmesini anlamak çok zor

Yorum Gönder

Bir blogun en çok ihtiyaç duyduğu şey yorumdur. İşte tam da bu sebepten, aklına geleni yaz...

 

kırmızı kiraz Template by Ipietoon Blogger Template | Gift Idea