20 Ekim 2013 Pazar

çok sevilen brokoli çorbam

Gönderen Bestesiyleannesi zaman: Pazar, Ekim 20, 2013

Tamamen kendi üretimim, tarafımdan yazılmış, çok defalar denenmiş ve beğenilmiş çorba tarifimi sizinle paylaşıyorum canlarım...
Bu çorbanın çok doyurucu olduğunu, onu içtikten sonra pek fazla yemek yiyemediğinizi, hatta sırf bu sebepten diyet listelerinde bile yer alabileceğini söylemem gerek. Badim ve ben çok sevdiğimizden en fazla 10 gün dayanırız hasretine. Haftada bir olmasa da 10 günde bir yaparım ve afiyetle içeriz.
Keşif hikayem de çok ilginçtir: Pazardan aldığım brokoli ile salata dışında ne yapsam diye düşünürken bir anda yemyeşil bir çorba canlanıverdi gözümde ve işe koyuldum.
 
Malzemelerimiz:
   -1 orta boy patates
   -1 büyük havuç
   -Yarım kilo kadar brokoli
   -Küçük bir soğan (isteğe bağlı)
 
Yapılışı:
   -Tüm sebzeleri bol su ile yıkayıp sirkeli suda bekletiyoruz.
   -Sirkeli sudan çıkarıp temiz su ile  duruluyoruz.
   -Kolay haşlanmaları için tüm sebzeleri küp küp doğrayıp brokolileri parçalıyoruz.
   -Tencereye tüm sebzeleri koyup üzerine çıkacak kadar sıcak su ekliyoruz.
   -15-20 dakika boyunca en büyük ocakta kısık ateşte pişiriyoruz.
   -Sebzelerin tamamen yumuşadığından emin olduktan sonra blender yardımı ile
     tenceredekileri karıştırıyoruz.
   -2-3 dakika daha pişiriyoruz. 
   -Ocağın altını kapatıp tuzunu ekliyoruz.
   -Bir cezvede bir kaşıktan biraz fazla tereyağ ile bir tatlı kaşığı kuru nane
     eritiyoruz.
   -Tereyağ-nane karışımını çorbanın üzerine döküyoruz.
   -Kapağını kapatıp 2-3 dakika dinlendiriyoruz.
   -Servis ederken üzerine limon suyu döküyoruz.
İsteyenler tereyağ yerine zeytinyağı da kullanabilir. Ben bu çorbaya tereyağını yakıştırıyorum.
Afiyet olsun...

2 yorum:

Nesrin dedi ki...

Un falan yok mu ki... kavrulmus un olmayinca sanki mama gibi olur gibi geliyor bana. Hep sütle pisirerek sadece brokoliden yaptim ben ama madem o kadar övdun denemeye değer:)

Bestesiyleannesi dedi ki...

Ben un koymuyorum. Patatesi bazen 2 ye çıkarıyorum. Patates ve havuç çorbaya koyu bir kıvam veriyor. Ama size çok sulu gelirse ekleyebilirsiniz.

Yorum Gönder

Bir blogun en çok ihtiyaç duyduğu şey yorumdur. İşte tam da bu sebepten, aklına geleni yaz...

 

kırmızı kiraz Template by Ipietoon Blogger Template | Gift Idea