12 Kasım 2012 Pazartesi

düdüklü tencerede biber dolması yapmayı başardım:)

Gönderen Bestesiyleannesi zaman: Pazartesi, Kasım 12, 2012
Görmemişin düdüklü tenceresi olmuş, tutmuş her şeyi onda pişirmiş:)))

Eğer bir yemeği ilk defa deniyorsam ya da daha önceden yaptığım bir yemeği farklı bir tarzda yapacaksam mutlaka internetten video açar izleye izleye yaparım. Bu sefer de öyle yaptım. Hedefim etli biber dolması yapmaktı. İnternetten bir video buldum ve başa sara sara izledim. Sonra da işe koyuldum. Yalnız söylemeden edemeyeceğim, o videoda verilen ölçülere göre hazırlanan dolma harcı çok fazla oluyor, bu nedenle ben ölçüleri azalttım. Aşama aşama fotoğraf çekmediğim için görselsiz anlatıyorum:(

1) Bu da sana kapak olsun evresi
İlk olarak dolmalık biberlerin üst kısımlarını yatay biçimde kesiyoruz. Burada amaç daha sonra dolmanın üstünü kapatacak bir ürün elde etmek. O nedenle eciş bücüş değil doğru düzgün kesmeniz lazım. Kesmeye başlamadan önce biberler henüz tek parçayken tencerenin dibine yan yana bir dizin bakalım, kaç tane sığacak? 10-15 tane dolma işinizi görür.

2) Boşalt içini rahatla evresi
Bu evrede biberlerin içini bıçak yardımıyla temizliyoruz. Amacımız içinde tek bir çekirdek bile bırakmamak. Tüm biberlerin içi dışı foşur foşur yıkandıktan sonra biberleri ter çevirip kurumak için tepsiye diziyoruz.

3) Herkes eşinin yanına evresi
Bu evrede tepsiye dizdiğimiz biberlerin yanlarına kapaklarını da diziyoruz. Kim kimin eşidir, aman kaybetmeyin, kapatırken "bu kapak buna uymuyor!.." şeklinde serzenişlere girmeyin.

4) Karman çorman evresi
Derin bir kapta 150 gram kıyma, 1 su bardağı yıkanmış pirinç, yarım çay bardağı sıvı yağ, 1 yemek kaşığı salça, 2 orta boy domatesin rendesi, 2 orta boy soğanın rendesi, 1 yemek kaşığı nane, 1 çay kaşığı tuz, 1 çay kaşığı kara biberi karman çorman karıştırıyoruz. İsteyen dereotu da ekleyebilir. Badi yemediğinden bizim evde dereotu namevcut:((

5)  Doldur babam doldur evresi
Kapta karıştırılan harcı kuruyan dolmaların içine dolduruyoruz. Ama ağzına kadar da tıkıştırmıyoruz. Neden? Çünkü birazdan pirinçler şişecek ve içinden dışarı fışkıracak. Ağız kısmında minnak bir pay bırakıp kapağını kapatıyoruz.

6) Balık istifi evresi
Biberleri tencerenin dibine öyle bir yerleştiriyoruz ki tencerede kıpırdamaya yer kalmayacak. Sanırsın Kadıköy'den Taksim'e belediye otobüsünde seyahat... Bu işlem bitince 2-3 adet kesme şeker büyüklüğünde margarini biberlerin üstüne bırakıyoruz. Bir kasede 1 yemek kaşığı salça ile 1-2 su bardağı ılık suyu karıştırıp, oluşan bulamaç halindeki sıvıyı sakince tencerenin dibine bırakıyoruz. Bunu yaparken kasedekileri "foşşşş" diye biberlerin üstüne atmıyoruz:) Amaç biberlere salçalı duş aldırmak değil tencerenin dibine su doldurmak. Dikkat edelim, suyun boyu biberlerin boyunun yarısını geçmesin. 
öncesi
eğer biberler az gelir tencerede sıkışık durmazsa araya patlıcan , kabak veya patates koyabilirsiniz
evde bulduğunuz sebzelerin içini oyun, içine bade koyun:))


7) Zamandan tasarruf evresi
Düdüklü tencerede toplamda 10 dakikada dolmalarımız lokum kıvamında. 
sonrası
Not: Fissler Bluepoint tencerede 1. beyaz çizgi göründükten sonra süre 8 dakika. Eğer kıymayı önceden kavurduysanız 7dk sonra altını kapatın. Buharı tamamen çıkana kadar kapağı açmadan bekleyin.
afiyetle yendi bile



1 yorum:

Işıl dedi ki...

:)) salçalı duş kısmında koptum gülmekten :)) Biberlere ben de hep salçalı duş aldırırım hatta renkleri gider tüm malzemesi dipteki suya karışır ah yine ne yaptım derim :)) dibine koyayım bir daha hehe, fissler aldım ben de comfort 4,5

Yorum Gönder

Bir blogun en çok ihtiyaç duyduğu şey yorumdur. İşte tam da bu sebepten, aklına geleni yaz...

 

kırmızı kiraz Template by Ipietoon Blogger Template | Gift Idea