19 Kasım 2012 Pazartesi

zumba

Gönderen Bestesiyleannesi zaman: Pazartesi, Kasım 19, 2012
Zumba nedir bilen var mı aranızda? Ben bu kelimeyi kime zikretsem "haaaa?" şeklinde bir nida ile karşılaşıyorum da...

Efendim, zumba bir dans türüdür. 1990lı yılların bize armağanı. Anavatanı Kolombiya oluşundan mütevellit Latin dansıdır. Hakkında detaylı bilgi için tık tık. Zumba yaparken hem fitness yapmış olursunuz hem de dans etmiş. Bu nedenle 'sadece' fitness yaparkenki kadar sıkılmazsınız. Tarz olarak 'eğlenceli' denilebilecek bir dans olduğundan genelde sevilir. 

Ben zumbayı nereden mi öğrendim? Gerçekten hiçbir bilgim yok:) Yaklaşık 1 yıldır internette zumba videolarını izliyorum ve bu dansın benim için biçilmiş kaftan olduğuna kanaat getirdim. Zaten yaklaşık 20 yıldır halk oyunu ekiplerinde dans eden biri olduğum için dansa tutkunum. Dans ederek spor yapma ve form tutma fikri tam bana göre... Bu amaçla yaşadığım şehirde kendime bir zumba kursu buldum, 3 aylık programa kayıt oldum ve bugün ilk derse gittim!

Şu kadarını söylemeliyim ki tek kelimeyle muhteşem. Hiçbir insan evladı beni form tutarken bu kadar eğleneceğime inandıramazdı. Evde koşu bandı ve kondisyon bisikleti var ve onları sadece Badi kullanıyor. Sevmiyorum klasik spor yöntemlerini. 

Zumbada birinci kural: Durmak kesinlikle yasak. Müzik ile birlikte "hızlı" bir şekilde dans etmeye başlıyorsunuz ve müzik durana kadar mola almadan dans ediyorsunuz. Her ders 40dk-60dk sürüyor. Zira bundan daha uzun süre bu tempoda dans etmeniz de neredeyse imkansız. Veeeeee, en muhteşem kısmı da şu: Bir saatte 600-800 kalori yakabiliyorsunuz. Düzenli zumba yapan birinin kilo vermemesi imkansız.

Bugün derste 2 kişiydik. İlk defa zumba yapmama rağmen hemen adapte oldum ve kendimi yıllardır zumba yapıyormuş gibi hissettim. O kadar eğlendim ki 45 dakikanın nasıl geçtiğini anlamadım. İlk 5 dakika iyiydi, 5 dakikadan sonra üzerimizden fazlalıkları atmaya başladık:) Çıktığımda tamamen sırılsıklam olmuştum. Sanırım bir kova suyu salonda bırakıp geldim:))

Aşağıdaki videoda klasik bir zumba dersi var. 50dk sürüyor. Yani yaklaşık olarak bir seans. Gördüğüm en iyi zumba ders videolarından biri. Biz de tam olarak bunlara benzer şeyler yaptık derste. İzlerken fark edeceksiniz, kızlar 5. dakikada soyunmaya başlıyor:)

ne kadar eğlenceli değil mi?
videonun sonunda kızların üzerinde ne kadar az kıyafet kaldığına 
ve ne kadar terlediklerine dikkat!

Uyarmadan edemeyeceğim, bu tempoda bu kadar uzun süre dans edebilmek için hiçbir kardiyak probleminizin olmaması gerek! Ben kardiyoloji kontrollerimi yeni yaptırdım mesela. Efor testine bile girdim, doktor "mükemmel" dedi. "Düzenli olarak spor yapıyorsun sanırım" dediğinde "sadece dans ediyorum" dedim.

Haftalık programım: 

Pazartesi - Zumba
Çarşamba - Zumba
 Cuma - Halk Oyunu


YAŞASIN DANS ETMEK...

2 yorum:

acemi blogger dedi ki...

nefesimin yettiği kadarı ile evde denemeyi düşünüyorum. bakalım kaç dakika dayanabileceğim.

Bestesiyleannesi dedi ki...

hahahahhaha :)
ilk başladığında belki zorlanacaksın, ertesi gün her yerin tutulmuş olacak ama yine de seveceksin. bana güven:D

Yorum Gönder

Bir blogun en çok ihtiyaç duyduğu şey yorumdur. İşte tam da bu sebepten, aklına geleni yaz...

 

kırmızı kiraz Template by Ipietoon Blogger Template | Gift Idea