25 Haziran 2013 Salı

doğal sabun denemem: keçi sütü sabunu

Gönderen Bestesiyleannesi zaman: Salı, Haziran 25, 2013
Cildim çok hassas olduğu için pek çok kozmetik ürün bana alerji yapıyor. Çok pahalı ve kaliteli olması da bu durumu değiştirmiyor. Çok defa cilt uzmanına gittim. Her seferinde aldığım nasihat aynıydı: Kozmetiklerden uzak dur, doğal ürünler kullan.


Daha önce zeytinyağlı defne sabunu kullanmışlığım var. Ama yüzümde ve vücudumda kırmızı taneler çıkınca vazgeçmek zorunda kaldım. Geçenlerde doğal sabun satışı yapan bir standda keçi sütü sabununu fark ettim. İlk kez gördüm desem yeridir. Kokusu pek hoşuma gitmeyince elimden bırakıverdim. Oradaki görevli ise en iyi sabunlarının bu olduğunu, cilt için pek çok yararı olduğunu anlatmaya başladı. Tabi sadece stand görevlisinin sözüne kanıp da herhangi bir ürünü yüzüne sürecek cesarete sahip değilim. Bu nedenle önce netten araştırmaya koyuldum. Yeterince aklıma yatınca aldım ve kullanmaya başladım. Yaklaşık 15 gündür de kullanıyorum. Deneyimlerim:
benim kullandığım sabun bu markaya ait değil 
ama reklamın iyisi kötüsü olmaz :D
-Keçi sütü gerek pH değeri gerek içerdiği maddeler bakımından anne sütüne en yakın süt. Pek çok doktor bebeklere inek sütü içirmek yerine 1e 1 oranında sulandırılmış keçi sütü içirmemiz gerektiğini söylüyor. Hatta kanser tedavisinde en etkili beslenme silahımızın keçi sütü olabileceği ile ilgili yazılar okudum. Bu açıdan keçi sütünden yapılmış doğal ve katkısız bir ürün bizim cildimizin yapısı için oldukça uygun. 
-Keçi sütü sabunu ile yüzümü her yıkadığımda yumuşacık oluyor. Öyle ki normalde sabunla yüzümü yıkadıktan hemen sonra kremle nemlendirme ihtiyacı hissederken keçi sütü sabununda cildi kurutma problemi yaşanmıyor. Yumuşacık bir cilde sahip olmak da oldukça keyifli. 
-Bu sabun düzenli kullanıldığında akne, sivilce, egzama, kaşıntı ve en önemlisi güneş lekelerini azaltma özelliğine sahipmiş. Bende diğer cilt sorunları zaten yoktu ama güneş lekelerinin koyuluğunu azalttı. Bu da çok hoşuma gitti.
-Doğal sabun kullanmanın diğer bir avantajı da kozmetik ürünlerin fiyatları çok pahalı iken bir kalıp keçi sütü sabununun fiyatının 5 ile 10 TL arasında değişmesi. Ben 15 gündür her sabah kullanıyorum henüz sabun yarılanmadı. Sanırım 2 ay kullanırsam ancak biter. 

İlk deneyimim başarılı sonuçlanınca diğer doğal sabun türlerini de denemeye karar verdim. Şimdilik kendime göre sabun araştırmasındayım. Önerilere de açığım.

4 yorum:

Ceren dedi ki...

Merhabalar,

Yüzümde problem vardı, çok fazla sivilce oluyordu. DogalSabun.gen.tr sitesinden Doğal Okyanus Sabunu aldım. İlk kullanımlarda pek bir faydasını görmedim ama ikinci haftadan itibaren sivilceler azalmaya başladı, yüzüm daha yumuşak ve pürüzsüz olmaya başladı. Demek ki düzenli kullanmak gerekiyormuş. Bir aydan fazla süredir kullanıyorum. Ben faydasını gördüm, bırakmayı da düşünmüyorum. Kesinlikle tavsiye ederim.

tiesto dedi ki...

tebrik ederim ne diyeyim keçi sütü sabunu daha öncesinde bende denemiştim

Adsız dedi ki...

Keçisütü sabununu bende ilk bir standa farkettim. Okuduğum yazılar ve güvendiğim birkaç kişinin tavsiyesiyle aldım ve ikinci, üçüncü kullanımda bile işe yaradı.Sivilce izlerimde fark edilir derecede azalma oldu. Sizlere önerim sabah akşam birer kez uygulayın ve köpüğünü yüzünüzde 1 dk bekletin.

Mahmut dedi ki...

Herkese Slm bende baya araştırdım bu doğal sabun meselesini denediklerin kullandıklarım Hatay Antakya yöresi zeytinyağlı defne sabunu defne yağı oranı yüzde 75 olan birde biraz daha pahalı yüzde 85 olan kullandım iyiydi ama size en süper olan tecrübem şu ki Clematine marka çam katranlı sabun süper cildi yağlı sivilce akne olanlar için kesin çözüm derim yine akne sivilde yağlı cilt problemi için bir başka süper tavsiyem ısırgan yprağı çayı demleyin 10 dakka süzün aç karna için günde iki kez sonra çayın birazını Pamuk'la cilde sürün öylece kaldın ciltte Kurusun cildi yıkamayın gerek yok zaten ayrıca bu Ardıç yada çam katranlı sabun ben başka marka kullanmadım Clematine den başka ama diğer markalar da war onlar Nasıl bilmiyorum denemedim ama şu markalar nüve sabun ve more than soap marka bildiğim en kaliteli sabun markaları bunlar birde The sabun die yeni bir marka var bu. Bahsettiğim yüzde yüz doğal el yapımı kaliteli birazda pahalı her cilde göre vardır ama Akneli sivilceli cilde benim bildiğim en etkili doğal çözüm çam katranlı yada Ardıç katranlı isimli sabun. Diğer etkili yöntem ısırgan çayı yada ikisini beraber kullanın deneyin göreceksiniz müthiş bende netten öğrendim bir yorumda denk geldim kullandım

Yorum Gönder

Bir blogun en çok ihtiyaç duyduğu şey yorumdur. İşte tam da bu sebepten, aklına geleni yaz...

 

kırmızı kiraz Template by Ipietoon Blogger Template | Gift Idea